annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Topic gestart op: 22-02-18 11h13

Antwoorden: 45 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Teur
Ervaren verkenner

Hallo,

 

De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

45 ANTWOORDEN 45
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Met de PC die bekabeld is aangesloten zou je toch op uw Orange router moeten geraken, die heeft geen WiFi nodig. Dat adres 192.168.0.1

Het userID en paswoord moet je natuurlijk wel kennen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

Dat ging gisteren nog ja. Maar doordat ik al die vakjes heb aangekruist krijgt de router die aangesloten is met een pc geen internet meer van de Orange modem. 

Ik zou die vakjes graag terug wit maken maar ik geraak niet op die pagina waar je kan inloggen. Die pagina wilt niet laden met 4G precies... Dus nu zitten we helemaal zonder internet omdat ik, door het aankruisen van die vakjes, de WiFi de rechtstreeks van de modem komt uit/onzichtbaar heb gezet... 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Inderdaad, met 4G kan je niet inloggen op uw router van Orange, toch niet met het interne adres. Dat kan enkel bekabeld of via uw WIFi. Met 4G zit je niet in uw thuisnetwerk maar gewoon op het internet.

Maar met die vakjes zwart maken bedoel je toch de instelling van de WIFi, of niet? Dan zou de bekabelde PC daar toch geen last van mogen hebben ...

Uw beide eigen routers, die zijn toch met een UTP kabel verbonden met de Orange modem/router, of desnoods met een powerplug, maar dat is ook bekabeld. Apparaten via UTP verbonden met die twee eigen routers zouden dus de Orange router moeten kunnen bereiken.

Die ene desktop dat je aanhaalt, open daar eens een command prompt en geef dit in: ping 192.168.0.1 en dan op "enter" drukken.

Laat eens weten wat er dan op uw scherm verschijnt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

Oh oké dat van die 4G verklaart dan veel. 

Met die vakjes zwart maken bedoelde ik inderdaad de WiFi instellingen zoals het hier in dit topic al werd aangehaald. 

Beide routers zijn inderdaad met een UTP kabel verbonden aan de Orange modem. 

Je zegt dat dat geen invloed zou mogen hebben maar toen ik dan deze ochtend met de desktop op het internet probeerde te geraken kwam er toch dat er geen verbinding was... 

 

Ik ben nu niet thuis maar zal straks eens ingeven op de desktop wat jij aanhaalt en dan laat ik het weten @Cdt24801 

Alvast erg bedankt voor de hulp die je tot nu toe aangeboden hebt! 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@kdb  schreef:
.. knip ....

Je zegt dat dat geen invloed zou mogen hebben maar toen ik dan deze ochtend met de desktop op het internet probeerde te geraken kwam er toch dat er geen verbinding was... 

.. knip ...

Wie weet heb je ook last van de algemene storing die momenteel (sedert gisteren avond) aan de gang is ... Geen internet  ...

Misschien als je straks thuiskomt werkt het weer ....als de storing inmiddels verholpen is ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen