Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-02-18 11h13
Antwoorden: 45 antwoorden
Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.
Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.
Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.
Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.
Graag oplossing, met een firmware update?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.
Oke dus deze ochtend opnieuw naar Orange gebeld. Ze hebben een reset gedaan.
Ik kan dus nu wel met mijn apparaten rechtstreeks draadloos verbinden op de Orange modem
- maar nog steeds kan ik geen draadloze verbinding maken met mijn routers
- en ook de desktop die aangesloten is op een router heeft geen internet...
De man zei wel iets van "uw routers opnieuw configureren" --> enig idee hoe & wat?
THGNQ1C is dus mijn laptop die verbinding via wifi van de modem maakt.... Maar dus: ik wil mijn routers terug gebruiken: alleen --> HOE?!
Eens kijken, stap voor stap.
Voor we verder gaan eerst even dit nakijken aub.
De desktop die via UTP verbonden is met een eigen router ktijgt dus geen connectie. Is die router correct aangesloten? UTP kabel van zijn WAN poort naar een van de LAN poorten van de Orange router?Is de kabel OK? Probeer eens een andere. Zitten de fiches goed vast? Eens uithalen en goed terugsteken. Dit is ook geldig voor de kabel van de PC naar de eigen router. Die moet natuurlijk in een LAN poort zitten van de eigen router.
Net gekeken. Alles steekt juist daar.
Je zegt 'probeer eens een andere' --> maar die WAN kabels zijn kabels die onder de grond doorlopen? 😄 Van de bureau naar de garage.
ook snap ik nog steeds niet welke functie dit Proximus ding heeft? Heb het uitgetrokken en merk geen verschil... TV kan nog steeds aan en internet van de orange modem werkt ook nog.