annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi uitbreiden met eigen router - zelfde SSID naam

Topic gestart op: 22-04-20 14h58

Antwoorden: 18 antwoorden

Peter-S
Ervaren verkenner

Wifi uitbreiden met eigen router - zelfde SSID naam

Hallo,

Ik zou graag mijn wifi-bereik uitbreiden met een router die ik nog heb liggen. Het is een TP-Link WR841N.
Aangezien ik graag zou hebben dat de draadloze apparaten automatisch overschakelen op netwerk 1 of 2, moet ik dezelfde SSID naam + security + wachtwoord gebruiken op de Orange modem en de Linksys router. Ook met de Linksys router in bridge (hier is geen optie voor, dus heb ik DHCP uitgezet).

Hier de volledige beschrijving van wat ik heb gedaan:

Op de modem van Orange: 
- wifi enkel aan op 2.4Ghz, SSID veranderd naar simpele naam, protection WPA2/AES, wachtwoord ingesteld.
- local network IP address: 192.168.0.1, subnet mask 255.255.255.0
- DHCP aan, range 192.168.0.2 tot 192.168.0.250


Op de TP-Link router:
- verbonden via UTP kabel op LAN poort (niet WAN dus)
- LAN settings:  IP addres 192.168.0.251, subnet mask 255.255.255.0
- Wireless settings: zelfde SSID naam
- Wireless security: WPA2-PSK, encryption AES, zelfde wachtwoord 
- DHCP settings: disabled, start IP 192.168.0.100, end IP 192.168.0.199 (maakt dit uit als DHCP uitstaat?), default gateway 192.168.0.251
- port triggering, UPnP, DMZ, allemaal uit

Conclusie: ik heb verbinding, zowel via kabel als draadloos, en snelheid is dik OK.

Echter: ik zie nog altijd 2 SSID's met dezelfde naam op mijn draadloze apparaten. Waarom? Alles is toch exact hetzelfde?


Update: ik merk dat de wifi zichzelf terug uitschakelt op de Orange modem na 30 minuten. Is dat omdat ik enkel 2.4Ghz wilt en geen 5Ghz?

Labels (1)
0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
patrick2
Wijze
Wijze

@Peter-S  misschien kan @Cdt24801  hier wat meer uitleg over geven hoe dit precies in zijn werk gaat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Peter-S
Ervaren verkenner

Ik had zijn uitleg in dit topic al gevolgd, maar zonder succes.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Peter-S  ah ok je hebt dus zijn uitleg al gevolgd uit een ander topic. En het werkt dus nog altijd niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Peter-S
Ervaren verkenner

Klopt... Ik blijf 2 netwerken met dezelfde naam zien op mijn mobiele toestellen. Ook verbindde hij niet vanzelf met het nieuwe netwerk. Ik moest het wachtwoord (wat hetzelfde is als mijn ander netwerk) nog eens ingeven.

De wifi op mijn Orange modem blijft zich trouwens uitschakelen na 30 minuten. 
Ook als ik 2,4Ghz + 5Ghz aan zet. Mijn guest wifi staat wel uit, maar daar heeft het niet mee te maken hoop ik?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen