Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-06-18 22h45
Antwoorden: 49 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Sinds kort klant van Orange en ik krijg maar geen goed internet op mijn One X.
Hij vindt wel het internet via de kabel maar inloggen 95% van de keren gewoon niet.
Ik heb ook de nodige poorten open gezet en ik denk ook wel een fixed Op gegeven aan mijn xbox.
Het ene moment geeft hij NAT problemen en het andere moment zegt hij dat alles in orde is maar toch kan ik niet online gaan of inloggen
Is er iets wat ik gemist heb?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Met de switch ertussen heb ik al 2 dagen geen reset hoeven doen. Het is op dit moment veelbelovend, dus ik duim dat dit blijft werken. Anders ben ik terug bij af. Ik update het topic mocht het toch nog fout lopen. Als ik een week niet hoef te resetten zie ik dit als een permanente oplossing.
De switch kost 20€.
Hier het zelfde probleem met mijn one x over wifi werkt hij perfect maar via kabel niet.
Ik dacht al dat het een hardware probleem was van de xbox maar ik lees hier dat er nog mensen zijn met het zelfde probleem.
Tot hiertoe de enige oplossing met een switch werken?
@PeterVI als de console via ethernet op de Orange router aangesloten is, staat deze dan met IP en MAC adres onderaan de overzicht pagina als je op de Orange router inlogt ?
Kijk ook eens op de status pagina of de LAN poort actief staat en met welke snelheid.
Jerre op de instellingen van de router ben ik niet gaan kijken ik denk dat alles juist staat.
Als ik de xbox een paar keer opnieuw opstart krijgt hij verbinding via ethernet en heb ik perfecte verbinding: nat type open, upnp actief, +- 192 mb download en +- 18 mb upload. Eens ik verbonden geraak blijft de verbinding ook stabiel het is enkel het aangemeld geraken dat een paar pogingen nodig heeft. Na dat ik hem heb uitgeschakeld moet ik soms weer verschillende pogingen ondernemen.
Ik zie dat de topic starter alles al heeft geprobeerd en heb op Amerikaanse fora hetzelfde gelezen dat er bij sommige routers verbindingsproblemen onstaan specifiek met de one x.
Van de instellingen van de router blijf ik liever af wegens geen it ervaring, maar misschien was er al een oplossing van orange dat zij dit vanop afstand konden oplossen. Of misschien was er al een gepaste oplossing zonder dat ik al deze tests opnieuw hoef uit te voeren en dan tot hetzelfde besluit te komen als de topicstarter.
Ik vind het een beetje dom om een switch er tussen te zetten dat ook nog eens energie verbruikt terwijl mijn console een meter van een ethernetpoort verwijderd is.
Toch al bedankt om mee te denken.
@PeterVI de TP-Link TL-SG105 switch verbruikt maar 0,8 - 2,5W dus neem 1,5W gemiddeld dat is 13,14kW/jaar en kost +- 3€/jaar.