Profil de Michg

Apprenti éclaireur

• 

4  messages

jouw modem, lokaal toegang , huidig wachtwoord wijzigen

Iemand een idee hoe ik mijn paswoord voor lokale toegang kan wijzigen? ik kan effectief alle bewerkingen doen maar dan gebeurd er niks....Er word niks gewijzigd, het meegeleverd paswoord van de modem blijft ?Nieuwe modem van vorige week.

Nog dit heb intussen al een CGNAT 100. ip en 178 ip gehad ook ...

Super User

• 

7.7K  messages

Als je dingen wijzigt @Michg moet je onderaan nog klikken op Apply/Toepassen

Apprenti éclaireur

• 

4  messages

Hoi allemaal reeds herhaalde malen gedaan. Ook ne reset enz....

Super User

• 

7.7K  messages

Een reset gaat terug naar de initiele instelliingen @Michg Dan is het password zeker dit dat op het etiket onderaan staat

na veranderingen, en Toepassen kun  je de modem herstarten eventueel .  Dat is power Off, wat wachten en power On.  Of als je aangelogd bent in de modem kun je dat vandaar uit doen.

Dat je veranderingen doet, Toepassen en dat er niks veranderd is kan ik moeilijk geloven

Apprenti éclaireur

• 

4  messages

Hoi Greg, toch is dit het probleem. Op mijn vorige modem kon dit allemaal feilloos. De veranderingen die wel gaan zijn naam modem veranderen en wifi instellingen paswoorden allemaal geen probleem. Heel raar

Apprenti éclaireur

• 

4  messages

ooooo.jpg

Wat zie jij hier bij tekens weergeven ?

iiii.jpg

 mijn aanpassing +bewaren + toepassen..  er gebeurd niks ! en ik geraak niet binnen bij 5000

Super User

• 

7.7K  messages

bij tekens weergeven zie ik het password van de zone waarin ik sta ( boven of onder)

Dan zit er niet veel anders op dan Orange te contacteren via 5000 or facebook/messenger @Michg 

De 5000 is natuurlijk a pain in the neck.  Kan wat duren eer je daar binnen geraakt

Best messenger

Pisteur confirmé

• 

6  messages

Is hier ondertussen al nieuws over? Ik probeer hetzelfde te doen en nog steeds niet mogelijk. Basiswachtwoord dat ik meekreeg is ronduit onveilig (kort) en eigenlijk vind ik dit redelijk schandalig.

Bijkomend probleem is dat er blijkbaar ook iets mis loopt bij het uitschakelen van de WPS functie.

Apprenti pisteur

• 

1  message(s)

Ik ben net klant geworden en merk nu hetzelfde.

Er is blijkbaar geen mogelijkheid om het admin wachtwoord te wijzigen (dat ook gewoon op de modem geschreven staat).

Bovendien is het admin wachtwoord ook nog eens hetzelfde als het standaard Wifi wachtwoord.

Zeer vreemd.

Super User

• 

7.7K  messages

@Roelsj  schreef:

Ik ben net klant geworden en merk nu hetzelfde.

Er is blijkbaar geen mogelijkheid om het admin wachtwoord te wijzigen (dat ook gewoon op de modem geschreven staat).

Bovendien is het admin wachtwoord ook nog eens hetzelfde als het standaard Wifi wachtwoord.

Zeer vreemd.

Je kunt wel het wifi wachtwoord wijzigen als je niet wil dat die dezelfde zijn

Pisteur confirmé

• 

6  messages

Ik ben toch redelijk verbaasd dat hier meer dan 3 maanden na de originele post nog geen enkele zinnige oplossing voor gekomen is. Hoe komt het dat dit soort tickets niet terechtkomen bij de programmeurs, engineers en dergelijke? Ik heb al regelmatig gebeld naar support ook maar daar weten ze al helemaal niet waarover het gaat. Bedankt alvast voor de 'tips' maar die zijn geen oplossing voor het probleem. En het probleem is dat ik opgescheept zit met een router waarvan het admin wachtwoord onveilig is en ik het niet kan aanpassen wegens een 'bug' in de software.

Allemaal leuk zo een 'help elkaar' forum maar ik denk dat Orange stilaan hun verantwoordelijkheid moet nemen en deze tickets minstens moet monitoren. Als ze het nu al doen misschien wat betere/snellere feedback geven? Ik heb nu het gevoel dat ze er niets mee doen. Correct me if I'm wrong.

Super User

• 

7.7K  messages

@wimmees  schreef:

Ik ben toch redelijk verbaasd dat hier meer dan 3 maanden na de originele post nog geen enkele zinnige oplossing voor gekomen is. Hoe komt het dat dit soort tickets niet terechtkomen bij de programmeurs, engineers en dergelijke? Ik heb al regelmatig gebeld naar support ook maar daar weten ze al helemaal niet waarover het gaat. Bedankt alvast voor de 'tips' maar die zijn geen oplossing voor het probleem. En het probleem is dat ik opgescheept zit met een router waarvan het admin wachtwoord onveilig is en ik het niet kan aanpassen wegens een 'bug' in de software.

Allemaal leuk zo een 'help elkaar' forum maar ik denk dat Orange stilaan hun verantwoordelijkheid moet nemen en deze tickets minstens moet monitoren. Als ze het nu al doen misschien wat betere/snellere feedback geven? Ik heb nu het gevoel dat ze er niets mee doen. Correct me if I'm wrong.

@wimmees Ik ben me ervan bewust dat de tips geen oplossing voor het probleem zijn.  Als klant kunnen we ook niet veel meer doen dan de mensen te proberen depanneren.

Ik weet ook niet of bellen naar de 5000 de beste weg is.  De mensen daar zijn, denk ik, eerder geneigd/bedoeld  om een directe(re) oplossing voor een probleem aan te bieden, denk maar aan aanpassing tarief, modem kapot, etc.  Die zijn, denk ik, niet bedoeld voor de long term oplossingen

Denk dat Facebook/messenger wat beter geplaastst is.  Daar kunnen ze het probleem in alle rust ( zonder iemand aan de andere kant van de telefoon) bezien en indien nodig te escaleren

Correct me if I am wrong @Totem 

Pisteur confirmé

• 

6  messages

Hey Gregory

Uiteraard vind ik 'elkaar helpen' een mooi initiatief en het is heel goed dat mensen als jij Orange helpen om de community op eerste lijn 'op te vangen'.

Mijn frustratie is eerder dat er momenteel geen enkele manier is om een belangrijk probleem te escaleren naar een hoger niveau. Iets wat volgens mij enkel Orange medewerkers kunnen. Het lijkt me dus aangewezen dat die hier ook meekijken (misschien doen ze dat, dat weet ik niet natuurlijk). Het feit dat ik gebruik moet maken van sociale media - waar ik overigens radicaal tegen ben, ik lijk hier wel een enorme zuurpruim te worden 🙂 - om een probleem aan te kaarten getuigt voor mij helemaal van gebrek aan degelijke consumer support. Soit, ik wil deze feed niet verder offtopic en onoverzichtelijk maken dus ik ga mijn rant hier afsluiten. Bedankt voor je reactie en inzet Gregory, ik denk alleen dat Orange hier zelf heel snel mee aan de slag moet. Misschien kan jij dit als ervaren sjamaan escaleren?

Super User

• 

7.7K  messages

@wimmees Escaleren kan ik niet direct.  Heb wel in mijn vorige post Totem vermeld.  Die zal de post wel even bezien.  Let's hope

ps: deze is ondertussen ook opgelost Bridge modus - fixed phone werkt niet meer - Tribe (orange.be)

Grand Sage

• 

4.1K  messages

@wimmees  schreef:

Hey Gregory

Uiteraard vind ik 'elkaar helpen' een mooi initiatief en het is heel goed dat mensen als jij Orange helpen om de community op eerste lijn 'op te vangen'.

Mijn frustratie is eerder dat er momenteel geen enkele manier is om een belangrijk probleem te escaleren naar een hoger niveau. Iets wat volgens mij enkel Orange medewerkers kunnen. Het lijkt me dus aangewezen dat die hier ook meekijken (misschien doen ze dat, dat weet ik niet natuurlijk). Het feit dat ik gebruik moet maken van sociale media - waar ik overigens radicaal tegen ben, ik lijk hier wel een enorme zuurpruim te worden 🙂 - om een probleem aan te kaarten getuigt voor mij helemaal van gebrek aan degelijke consumer support. Soit, ik wil deze feed niet verder offtopic en onoverzichtelijk maken dus ik ga mijn rant hier afsluiten. Bedankt voor je reactie en inzet Gregory, ik denk alleen dat Orange hier zelf heel snel mee aan de slag moet. Misschien kan jij dit als ervaren sjamaan escaleren?

Ugh @wimmees,

@Gregory heeft gelijk, je kan inderdaad best het webcare Tribe contacteren op onze sociale netwerken hiervoor. Totem heeft de nodige tools niet om je probleem te oplossen. Daar kan je ook reminders sturen. 

Totem's groetjes,

Totem

Pisteur confirmé

• 

6  messages

Beste @Totem 

Alvast van harte bedankt voor je reactie. Ik heb dit probleem enkele maanden geleden hier gemeld, tweemaal telefonisch en via DM op Twitter. Het lijkt duidelijk geen prioriteit te zijn.

Dit lijkt mij een serieus beveiligingsprobleem. Ik heb het niet over de kleur van een knop die mij niet aanstaat. Ik heb het over een onveilig en kort administrator wachtwoord dat toegang geeft tot mijn volledige netwerk. Een wachtwoord dat ik door een vermoedelijke 'bug' niet zelf kan wijzigen.

Ik heb begrip voor het feit dat jij hier niet voor verantwoordelijk bent en ik weiger principieel eerstelijnshulp aan te vallen, maar ik hoop toch dat er een manier is om dit iets sneller op de bureaus van de juiste mensen te krijgen. Ik kan jammer genoeg geen DM's sturen aangezien ik geen sociale media heb (Buiten een stil Twitter account).

Misschien zijn er mensen die meelezen en dit wel willen meenemen naar de sociale media. Ik blijf alvast deze post volgen voor een (hopelijk snelle) oplossing.

Loading...