annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Blokkering multimedia ON, en toch abo afgesloten?

Topic gestart op: 05-03-22 21h57

Antwoorden: 2 antwoorden

elspauwels
Rekruut scout

Blokkering multimedia ON, en toch abo afgesloten?

Beste 

in myorange staat blokkering multimedia aankopen op ON

En toch kreeg ik onlangs een bericht dat er een abonnement van 29 euro / maand was afgesloten voor basketball nations league, waarschijnlijk ongewild door mijn 5 jarige zoon tijdens  een spelletje.  

Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is aangezien zoals hierboven vermeld multimedia aankopen geblokkeerd stond.  Bestaat er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat wij hier tegen beschermt kunnen worden, anders kunnen mijn kinderen nooit meer een spelletje spelen op een gsm?

Mvg

Els

Labels (1)
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@elspauwels 

Denk dat er hier ook een 'denk fout' gemaakt wordt. 

Multimedia aankopen zijn spelletjes of dergelijke via de normale weg via de Play store of de Apple store. Als je dus iets aankoopt kan je dat met je Orange factuur betalen. 

Wat je nu aan de hand hebt is eigenlijk je zoon heeft per ongeluk ergens op gedrukt en hupla je hebt een abonnement. Geen idee op wat want ken ook niet wat je daar zegt maar dit valt dan buiten Orange om. Het enige wat je nu geblokkeerd hebt is aankopen via de store. Alles wat achter een app zit of spelletjes heeft Orange niks mee te maken. Dat zijn de verborgen apps en abonnementen waar een klant niks van weet en waar een klant voor betaald als die erop klikt. 

Ik heb in het verleden al zulke teksten gezien en er staat letterlijk bij : ' als u op ja klikt dan gaat u een abonnement aan voor € 3 per week of ...€ per maand. Indien akkoord druk op ja' . Ik kwam dit regelmatig tegen in apps voor beltonen of een bepaalde spelletjes die ik dan deed. Men noemt dit app in app aankopen. 

Goed je zoon van 5 weet dit niet wat normaal is maar kan er dus weinig aan doen en zelf kan Orange er niet veel aan doen. Nu is het spijtige dat Orange je niet kan helpen en je gaat moeten rondsnuffelen hoe je dit kan opzeggen. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

@elspauwels goedemorgen,

ik vermoed dat dit voor ieder toestel anders is.

Maar hier kan je eens lezen gaan, klik op de blauwe hier.

en neem eens contact op via FB- Messenger wij kunnen je alleen raad geven.

https://www.facebook.com/OrangeBelgium

Ook deze krijg je:

 

Welkom.png

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen