Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 05-03-22 21h57
Antwoorden: 2 antwoorden
Beste
in myorange staat blokkering multimedia aankopen op ON
En toch kreeg ik onlangs een bericht dat er een abonnement van 29 euro / maand was afgesloten voor basketball nations league, waarschijnlijk ongewild door mijn 5 jarige zoon tijdens een spelletje.
Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is aangezien zoals hierboven vermeld multimedia aankopen geblokkeerd stond. Bestaat er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat wij hier tegen beschermt kunnen worden, anders kunnen mijn kinderen nooit meer een spelletje spelen op een gsm?
Mvg
Els
Denk dat er hier ook een 'denk fout' gemaakt wordt.
Multimedia aankopen zijn spelletjes of dergelijke via de normale weg via de Play store of de Apple store. Als je dus iets aankoopt kan je dat met je Orange factuur betalen.
Wat je nu aan de hand hebt is eigenlijk je zoon heeft per ongeluk ergens op gedrukt en hupla je hebt een abonnement. Geen idee op wat want ken ook niet wat je daar zegt maar dit valt dan buiten Orange om. Het enige wat je nu geblokkeerd hebt is aankopen via de store. Alles wat achter een app zit of spelletjes heeft Orange niks mee te maken. Dat zijn de verborgen apps en abonnementen waar een klant niks van weet en waar een klant voor betaald als die erop klikt.
Ik heb in het verleden al zulke teksten gezien en er staat letterlijk bij : ' als u op ja klikt dan gaat u een abonnement aan voor € 3 per week of ...€ per maand. Indien akkoord druk op ja' . Ik kwam dit regelmatig tegen in apps voor beltonen of een bepaalde spelletjes die ik dan deed. Men noemt dit app in app aankopen.
Goed je zoon van 5 weet dit niet wat normaal is maar kan er dus weinig aan doen en zelf kan Orange er niet veel aan doen. Nu is het spijtige dat Orange je niet kan helpen en je gaat moeten rondsnuffelen hoe je dit kan opzeggen.
@elspauwels goedemorgen,
ik vermoed dat dit voor ieder toestel anders is.
Maar hier kan je eens lezen gaan, klik op de blauwe hier.
en neem eens contact op via FB- Messenger wij kunnen je alleen raad geven.
https://www.facebook.com/OrangeBelgium
Ook deze krijg je: