annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Compabiliteit TPLINK Archer MR200

Topic gestart op: 14-01-20 19h25

Antwoorden: 5 antwoorden

KonradS
Aspirant verkenner

Compabiliteit TPLINK Archer MR200

Gisteren had ik nog een perfect werkende verbinding met mijn destijds aangekochte TPLINK Archer MR200 (het verplichte toestel van dat moment) en mijn EasyInternet@Home.

Dat de modem geen fantastisch toestel is, was al snel duidelijk. Maar men leert zichzelf wat workarounds en aanvaardt dat sommige producten nu eenmaal verwaarloosd worden op technisch vlak door de provider. Een firmware upgrade zat er niet in.

Vandaag constateer ik dat de modem weliswaar perfect werkt: wifi, ethernet, 4g-verbinding. Maar dat iemand bij Orange een change moet hebben uitgevoerd waardoor mijn internetbezoek trouw verwezen wordt naar https://denial.orange.be/not_modem

Mijn modem werd met andere woorden van de lijst gesmeten zonder boe of ba. Gelieve ofwel mijn door Orange verstrekt toestel terug op de lijst te zetten, simkaarten niet locked in te maken of mijn modem van de nodige upgrades te voorzien zodat hij/zij mag meespelen.

Ik vermoed dat ik niet de enige persoon die dit toestel heeft.

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Gisteren had ik nog een perfect werkende verbinding met mijn destijds aangekochte TPLINK Archer MR200 (het verplichte toestel van dat moment) en mijn EasyInternet@Home.

Dat de modem geen fantastisch toestel is, was al snel duidelijk. Maar men leert zichzelf wat workarounds en aanvaardt dat sommige producten nu eenmaal verwaarloosd worden op technisch vlak door de provider. Een firmware upgrade zat er niet in.

Vandaag constateer ik dat de modem weliswaar perfect werkt: wifi, ethernet, 4g-verbinding. Maar dat iemand bij Orange een change moet hebben uitgevoerd waardoor mijn internetbezoek trouw verwezen wordt naar https://denial.orange.be/not_modem

Mijn modem werd met andere woorden van de lijst gesmeten zonder boe of ba. Gelieve ofwel mijn door Orange verstrekt toestel terug op de lijst te zetten, simkaarten niet locked in te maken of mijn modem van de nodige upgrades te voorzien zodat hij/zij mag meespelen.

Ik vermoed dat ik niet de enige persoon die dit toestel heeft.

Ugh @KonradS,

Het is inderdaad heel raar dat alles werkt als je je direct verbindt aan je Easy Internet @Home moden, maar dan niet als je je router gebruikt. Het zal zeker gelinkt zijn aan de verbinding tussen je modem en je router.

Je zou misschien alles eens uittrekken en terug in steken, je zou je bekabeling ook eens moeten nakijken. Daarna kan je in de paramaters van je modem zowel als de praramteres van je router controleren of alles correct is verbonden.

Totem's groet,

Totem 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@KonradS 

Ik kan mij volledig inleven in uw situatie en zou dezelfde eisen stellen in uw plaats. Echter, die eisen hier stellen heeft weinig zin: Tribe is een forum voor en door klanten. Wij kunnen dus enkel met advies en tips helpen.

Er zijn hier wel moderators en een CM, dat zijn wel Orange mensen, maar hun taak is het forum in goede banen leiden. Zij vervangen geenszins de klantendienst, daar hebben zij trouwens de interne middelen niet voor.

Ik, als doodgewone Orange klant, kan u in dit geval dus enkel de raad geven van de klantendienst te contacteren. Via telefoon 5000, messenger of twitter. Beide laatsten hebben het voordeel dat je niet eindeloos in wacht gezet of tientallen keren doorverbonden wordt als het wat druk is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@KonradS 

Ik maak mij zonet de bedenking: sedert gisterenavond hebben zeer veel mensen last van geen of slechte internet verbinding. Misschien dat die storing ook de oorzaak is van die vreemde boodschap? In dat geval zou het (hopelijk) morgen weer in orde moeten zijn.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
KonradS
Aspirant verkenner

Ik wist niet dat er algemene storingen waren. Kan beetje kip en ei situatie zijn: werkt het niet bij mij omdat er op de back end problemen zijn of werden een hele categorie oudere toestellen (per ongeluk) toegang ontzegd tot het netwerk en verklaart dat de problemen?

Roll back van de change of bug fix doorvoeren zal wss inderdaad 's nachts eerder ingepland worden wanneer het netwerk minder intensief in gebruik is.

't Zou mij toch verbazen moesten bepaalde modellen geweerd worden; er zijn ook heel veel 4g modems (waaronder tplink) actief als backuplijn in de bedrijfswereld. Die hebben natuurlijk andere voorwaarden.

Het forum is niet 100% de correcte plaats, maar 'k vond niets terug van recent bericht, aankondiging of dergelijke over de mr200.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen