Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-01-20 13h36
Antwoorden: 4 antwoorden
Regelmatig gaat de Flybox(Huawei) modem in storing.
De rode led brand en er is geen verbinding met het 4G-netwerk. Het lokale wifi-netwerk is wel nog actief.
De enige oplossing is de modem herstarten door de stekker even uit het stopcontact te nemen of herstart via webinterface.
Na het opstarten werkt alles terug voor een onbepaalde tijd. Afhankelijk van de periode manifesteert dit probleem zich meerder malen per week tot meerdere malen per dag.
Uitermate vervelend. Als een simpele herstart het probleem oplost waarom kan de modem dit zelf niet door te herconnecteren met het 4G-netwerk of door zichzelf te resetten?
Regelmatig gaat de Flybox(Huawei) modem in storing.
De rode led brand en er is geen verbinding met het 4G-netwerk. Het lokale wifi-netwerk is wel nog actief.
De enige oplossing is de modem herstarten door de stekker even uit het stopcontact te nemen of herstart via webinterface.
Na het opstarten werkt alles terug voor een onbepaalde tijd. Afhankelijk van de periode manifesteert dit probleem zich meerder malen per week tot meerdere malen per dag.
Uitermate vervelend. Als een simpele herstart het probleem oplost waarom kan de modem dit zelf niet door te herconnecteren met het 4G-netwerk of door zichzelf te resetten?
Hallo @jomme1000,
Aarzel zeker niet om het antwoord dat je het meest heeft geholpen als gewaardeerde antwoord te valideren ! 🙂
Het zal de community helpen ^^
Groetjes,
Nelson
2020-01-09 12:28:57 | System | Notice | WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv6 failed |
2020-01-09 12:28:57 | System | Notice | WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 connected |
1970-01-01 00:00:11 | System | Notice | Sync time failed from BBOU |
Ik vermoed dat u een abo hebt op Easy internet@home en dat je de Flybox huurt.
Als dat zo is, kan je de Flybox eens binnen brengen bij een Orange winkel in uw buurt. Dit doe je om eens te laten nakijken, of er iets mankeert aan het toestel. Vergeet ook je contract niet mee te nemen.
Als er iets scheelt aan het toestel en ze zijn van goeie wil, dan zullen ze ofwel het toestel herstellen ofwel een andere toestel geven (in breekleen). Alles hangt van de situatie.
Probeer misschien eerst ofwel uw toestel op een andere plaats, ofwel het toestel eens te draaien.
Vooral die laatste zin in het antwoord van @Surfer is belangrijk: het is namelijk al dikwijls gebleken dat een andere oriëntatie of een andere locatie van de FlyBox soms "wonderen" kan verrichten ...