annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox VS Tadaam

Topic gestart op: 30-01-20 10h38

Antwoorden: 8 antwoorden

XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

Flybox VS Tadaam

Hallo Allen,

Ik wil in een stedelijke ruimte waar geen koper noch coax ligt toch internet.

Zodoende heb ik even gekeken naar Flybox maar ook Tadaam viel me in het oog.

Nu als ik deze tegenover elkaar leg krijg ik dit alsvolgt:
Tadaam:
"Ongelimiteerde data" (300Gb)
Werkt overal in België
Surf tegen 30 Mbps U/D
Kijk 1 stream tegelijkertijd (TV-App)
€40/maand

Flybox:
150Gb data, eventueel bijkopen pakketten (+eventueel 35Gb boost optie)
Standaard 25 Mbps U/D - kan via boost optie worden verhoogd tot wel 225Mbps (theoretisch)
€20/maand

Ik heb even de dal-uren buiten beschouwing gelaten.
Als het kon zou ik 2x een Flybox abonnement afnemen, maar dat zal niet mogelijk zijn...

Tadaam heeft dan wel weer TV niet dat het noodzakelijk is maar wel een mooi pluspunt.

Ik denk vooral de boost-optie en dekking hier soms doorslag kan geven, echter kom ik met de 150Gb niet door de maand heen.

Nu staat er wel bij de extra pakketten 'naar klantenzone' geen idee of hier een ander datavolume kan worden gekozen.

Graag jullie feedback

XtremeGamer007

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
pievdb
Ervaren verkenner

@XtremeGamer_007 

 

Wat is het geworden.... ook al dagen aan het tellen.... ik ben er uit ga ze alle 2 nemen . Das 450 GB in totaal voor 60 euro.... als je de installatie/activatiekosten meetel is dat ong zelfde prijs als vaste abb. 

 

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo Allen,

Ik wil in een stedelijke ruimte waar geen koper noch coax ligt toch internet.

Zodoende heb ik even gekeken naar Flybox maar ook Tadaam viel me in het oog.

Nu als ik deze tegenover elkaar leg krijg ik dit alsvolgt:
Tadaam:
"Ongelimiteerde data" (300Gb)
Werkt overal in België
Surf tegen 30 Mbps U/D
Kijk 1 stream tegelijkertijd (TV-App)
€40/maand

Flybox:
150Gb data, eventueel bijkopen pakketten (+eventueel 35Gb boost optie)
Standaard 25 Mbps U/D - kan via boost optie worden verhoogd tot wel 225Mbps (theoretisch)
€20/maand

Ik heb even de dal-uren buiten beschouwing gelaten.
Als het kon zou ik 2x een Flybox abonnement afnemen, maar dat zal niet mogelijk zijn...

Tadaam heeft dan wel weer TV niet dat het noodzakelijk is maar wel een mooi pluspunt.

Ik denk vooral de boost-optie en dekking hier soms doorslag kan geven, echter kom ik met de 150Gb niet door de maand heen.

Nu staat er wel bij de extra pakketten 'naar klantenzone' geen idee of hier een ander datavolume kan worden gekozen.

Graag jullie feedback

XtremeGamer007

Ugh @XtremeGamer_007,

Vergeet ook niet dat de snelheid standaard geparametreerd is op 225mbps zelfs zonder de boost optie.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Surfer
Ervaren genezer

Voor dat je een beslissing gaat nemen op Flybox of Tadaam, beslis vandaag en misschien deze week nog niet.

Er komen heel wat vragen bij:

- hoeveel wil je uitgeven aan internet?

* hoeveel verbruik je internet?

- Kijk je alleen dingen via internet of/en ook TV?

- Misschien game je en ja hoeveel?

Stel eerst deze vragen en geloof me, hier hebben we ook deze vragen gesteld en weken aan een stuk.  Dit vergt wel wat studie.

Vergeet even Telenet of Orange, want bij beiden producten zijn er voordelen en ook nadelen. Ik heb hier vaak gelezen dat Flybox de allerbeste is, maar helaas is dit niet zo. Je moet echt van de mensen horen, die de producten hebben uitgetest en misschien het ook nu bezitten.

De tip die ik altijd geef is: Blijf nu waar je nu zit en beslis nog niks direct. En vooral, maak je niet gek maken dat die product beter is dan de ander. Soms is bijv. A beter dan B., zo ook Telenet beter dan Orange. Dat hangt allemaal van heel wat factoren af, geloof me.

Als je geïnteresseerd bent, dan kan ik je wat info geven over deze 2 producten...

* Flybox 15E voor 15GB of 20E/150GB (met boost 50GB inb.) en Tadaam 40E voor 300GB.

* Verg.: Flybox 20EX2=40E en dan kan het vergelijken met Tadaam met 300GB

Linken: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox

Tadaam link: https://www.test-achats.be/hightech/telecom/news/tadaam

Straks wat meer info, want nu moet ik terug weg...

0 pluimen
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Surfer ,

Het gaat om een locatie waar veeal allerlei dingen worden gedaan dus het liefst ongelimiteerd maar dat bestaat niet in België.

Provider maakt mij ni uit, ik switch zelf geregeld.

Geen idee of flybox meermaal kan worden afgenomen, het combineren van de 2 toestellen kan geregeld worden middels balancing.

Een deel van mijn vraag was ook hoe fel de locatie een rol speelt inzage snelheid/ontvangst

Verder de optie van max 225Mbps ipv capped 30Mbps is ook een plus.

 

XtremeGamer007

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen