annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mobiel (internet) bereik over de grenzen heen

Topic gestart op: 30-07-20 12h08

Antwoorden: 4 antwoorden

Joske
Gewaardeerd verkenner

Mobiel (internet) bereik over de grenzen heen

Ben ik de enige die een beetje zijn buik vol begint te hebben van het roepen om 4G-5G weet ik veel. Wanneer gaan providers een deftig een dekking op de grens van een land maken? 1 europa my ass.

Ik woon in Belgie en werk in Nederland. Als ik al eens spotify in de auto ben ik minstens 1/3 van mijn rit naar doodse stilte aan t luisteren wegens een netwerkwissel. 

Kunnen we dit niet oplossen voor we naar 5g gaan?

Labels (1)
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@Joske  door naar 5G te gaan zal dit je probleem niet oplossen. Ik ben ooit Telenet klant geweest en als ik de grens over ging duurde dat ooit tot halverwege Belgie tot ik weer bereik had. Moet zeggen met Orange heb ik die problemen niet. Het is ook een beetje toestel afhankelijk maar het is vooral de netwerkdekking van de Nederlandse provider waar je op dat moment naar toe over gaat. Ik ga meestal bij Maastricht de grens over en heb daar geen probleem met de grens overgang. Bij Telenet had ik continu dat probleem ook aan de kant van Maastricht. 

Het ligt er dus aan waar je de grens over gaat , en of de Nederlandse provider goed vertegenwoordigd is aan netwerkdekking aan die kant. Want Orange kan er niet veel aan doen als je op de T-Mobile masten komt en die zijn niet in overvloed. Orange werkt enkel met de provider samen om het bereik te krijgen dat is alles. Hier is Orange verantwoordelijk voor zijn masten maar in nederland is Orange niet verantwoordelijk voor de T-mobile masten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Joske
Gewaardeerd verkenner

Ik verwacht ook niet dat dit opgelost is met 5G.

Ipv een berg geld aan 5G te geven zouden ze beter wat geld investeren in "1 europa". 🤣🤣🤣 Dat zou dat wel oplossen.

0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Een opmerking die ik vroeger wel eens maakte : "5G ? Zorg eerst dat de 2G, 3G, 4G perfecte dekking hebben in eigen land."

Inderdaad... Per antenne is voor 5G een kleiner zendbereik te verwachten dan 4G / 3G / 2G.

Het probleem dat orange geen antennes zet pal op de grens (idem voor BASE en Proximus) herhaalt zich in Nederland waar operatoren ook zo ideaal mogelijk hun antennelocaties verdelen. Ook niet pal op de grens dus.

Je zou dat probleem theoretisch kunnen oplossen met je Spotify door een toestel te gebruiken die een regelbare buffercapaciteit heeft if standaard een grotere buffer aanlegt. Geen idee of dat zelfs bestaat.

Offline muziek spelen met Spotify lijkt mij ook een optie maar als ik me niet vergis is dat een betalende dienst.

Je favoriete muziek op een USB stick zetten (als je auto al een USB poort heeft) is ook een mogelijkheid.

Ik vrees dat die laatste tips de best werkende gaan zijn. De operatoren schijnen dat probleem niet op 1-2-3 te gaan oplossen wegens te hoog kostenplaatje en te kleine opbrengst.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Joske 

En met 5G gaat het nog erger worden ipv verbeteren omdat 5G een veel compacter netwerk vereist, versta veel meer masten op een kleiner oppervlak. De dekking gaat in de grenszones er dus zeker niet op vooruit gaan ...

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen