annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Persoonlijke hotspot activeren

Topic gestart op: 21-02-18 21h37

Antwoorden: 9 antwoorden

Stigi
Aspirant verkenner

Persoonlijke hotspot activeren

OPGELOST

Beste,

is er een manier om de persoonlijke hotspot te activeren? Of moet ik daar belachelijk veel voor bijbetalen?

Mvg Stijn 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stigiuit uw foto leid ik af dat je met IOS werkt. Daar noemen ze dat inderdaad persoonlijke hotspot.

In Android heet dat mobiele hotspot oftewel tethering. Als Android gebruiker is het enige dat je hoeft te doen die optie "aanzetten" in je foon, je hotspot een naam geven en een wachtwoord opgeven dat mensen die willen inloggen moeten geven. Orange komt daar totaal niet in tussen.

Voor uw IPhone heb ik eens gegoogeld en op een forum iemand tegengekomen die exact uw probleem had. Hieronder de oplossing uit dat forum (september 2016):

 

Iemand ervaring met persoonlijke hotspot bij Orange?

Mijn iPhone zegt dat ik contact moet opnemen met Orange en op de site van Orange vind ik geen info.

 

Was bij mij ook, ik heb de APN van pers hotspot, "iew.be" was da bij mij, vervangen door iphone.mobistar, en 5min later wast in orde

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Cheetahke
Gewaardeerd verkenner

Bedoel je de instelling "Persoonlijke hotspot" op je GSM? Dit kost niets extra zolang je binnen het dataverkeer van je abonnement blijft.

Groetjes,

Anita

0 pluimen
Stigi
Aspirant verkenner

Gezien een foto meer zegt dan 1000 woorden

0 pluimen
Cheetahke
Gewaardeerd verkenner

Indien je toestel een IPhone is, geeft Apple het volgende weer:

Spoiler

Een persoonlijke hotspot configureren op een iPhone of iPad
Met een persoonlijke hotspot kunt u de mobiele gegevensverbinding van uw iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) delen als u geen toegang hebt tot een wifinetwerk.

Persoonlijke hotspot configureren
Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk'.
Tik op 'Persoonlijke hotspot' en vervolgens op de schuifknop om de functie in te schakelen.
Als u de optie 'Persoonlijke hotspot' niet ziet, neemt u contact op met uw aanbieder om te controleren of u 'Persoonlijke hotspot' met uw abonnement kunt gebruiken.

 support.apple.com/nl-be/HT204023

Ik weet niet of je een abonnement hebt of niet, maar misschien best eens nagaan (klantendienst of online) of die hotspot in je abonnement zit.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stigiuit uw foto leid ik af dat je met IOS werkt. Daar noemen ze dat inderdaad persoonlijke hotspot.

In Android heet dat mobiele hotspot oftewel tethering. Als Android gebruiker is het enige dat je hoeft te doen die optie "aanzetten" in je foon, je hotspot een naam geven en een wachtwoord opgeven dat mensen die willen inloggen moeten geven. Orange komt daar totaal niet in tussen.

Voor uw IPhone heb ik eens gegoogeld en op een forum iemand tegengekomen die exact uw probleem had. Hieronder de oplossing uit dat forum (september 2016):

 

Iemand ervaring met persoonlijke hotspot bij Orange?

Mijn iPhone zegt dat ik contact moet opnemen met Orange en op de site van Orange vind ik geen info.

 

Was bij mij ook, ik heb de APN van pers hotspot, "iew.be" was da bij mij, vervangen door iphone.mobistar, en 5min later wast in orde

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Nog even verder gegoogeld en een complete checklist voor IPhone gevonden. Het is wel van onze Noorderburen, voor ziggo, maar als je in de onderstaande tekst in lijn 4 "ziggo ...." verandert in "mobistar ...." zou het OK moeten zijn.

1. Klik op*‘Instellingen’
2. Klik op*‘Mobiel netwerk’
3. Klik op*‘Mobiel datanetwerk’
4. Scroll naar beneden en wijzig de Persoonlijke Hotspot APN naar:*internet.ziggo.nl
5. Klik op*‘Terug‘
6. Klik op*‘Instellingen‘

7. Ga terug naar het Startscherm
8.*Schakel je iPhone uit en weer aan.
9. Klik op*‘Instellingen’
10. Klik op ‘Mobiel netwerk’

11. Klik op*‘Persoonlijke hotspot’

12. Schakel*‘Persoonlijke hotspot’ in
13. (Kies ‘Schakel Wi-Fi in’ indien dit wordt gevraagd)
14. Je iPhone is nu ingesteld als Wi-Fi Hotspot en is nu detecteerbaar voor je Laptop, tablet of iPad!
Het wachtwoord kun je wijzigen in een eenvoudiger te onthouden wachtwoord. Er moeten wel cijfers instaan, want anders werkt dat niet.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen