annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte internetkwaliteit, ondanks boost 0.5 Mbps - klacht indienen onmogelijk

Topic gestart op: 28-07-21 21h07

Antwoorden: 2 antwoorden

Hannibal
Aspirant verkenner

Slechte internetkwaliteit, ondanks boost 0.5 Mbps - klacht indienen onmogelijk

Daar thuiswerken nog steeds geadviseerd wordt, heb ik besloten om 12 weken in Belgie door te brengen, in onze caravan. Mijn vader is woonachtig in België en heeft voor mij een abonnement afgesloten met een flybox, zodat ik gewoon mijn vergaderingen hier kan voeren. Alhoewel mijn Nederlandse gsm abonnement goedkoper internet aanbiedt, vond ik het handig, zeker aangezien Orange een internetsnelheid aanbiedt van 250 Mbps - wat sneller is dan de 100 die ik krijg via mijn gsm abonnement van een concollega. 

 

Vanaf het begin ben ik aan het struggelen geweest. De 250Mbps wordt natuurlijk helemaal niet gehaald, maar ondanks de databoost waar ik voor betaal, wordt er op dit moment een snelheid behaald van max. 0.5 Mbps. Veel te weinig voor conference calls natuurlijk. 

 

Uiteraard waren de 35 G snel op, waarop de medewerkers aan de telefoon mijn adviseerden om een topup te doen op het abonnement. Dan zou alles goed komen. Ik had natuurlijk kunnen weten dat dat niet zou werken, ik was immers al 4x doorverbonden met andere mensen en "on hold" gezet, omdat antwoorden op mijn vragen moeilijker is dan een checklist doorwerken. 

 

Na meer dan 24 uur gewacht te hebben, was mijn 10G topup nog niet actief. Bij mijn mobiele provider is dat a la minute actief, dus ik heb weer gebeld. Wederom een uitdaging, maar medewerker nummer 3 kon mij helpen. "Dat duurt minimaal 12 uur, mevrouw, dus u moet even wachten". "Maar het is al meer dan 24 uur geleden", was mijn antwoord. Dus heeft de medewerker een dossier aangemaakt. Ook is er wederom 10 euro berekend, want ja, ik moet natuurlijk wel de databoost. Dan moet ik nota bene maar even terugbellen als het op de factuur staat, dan halen ze het eraf. Nee, dat kunnen zij niet gelijk regelen, we maken het bij Orange graag onmogelijk en moeilijk voor onze klanten. 

 

Nu nog steeds geen databoost die geactiveerd is. Mijn daluren databoost geeft ook nog steeds 0.5 Mbps, dus hier is niet mee te streamen. Tot mijn grote verbazing, kon ik niet escaleren, want dan moet ik naar een Orange winkel. Hier staan mensen rijen dik te wachten om geholpen te worden door een medewerker die alleen wil verkopen, hij werkt immers op een bonus. Dat heb ik al meermalen met mijn ouders meegemaakt,, dus die heb ik even geskipped. Op dit forum zag ik dat het ook via twitter of messenger kon, maar dat is natuurlijk ook niet meer van deze tijd. Messenger en Twitter heb ik 4 jaar geleden al afgeschaft, mijn Facebook is slapende en als Orange bij zou blijven, zouden ze weten dat nu alles via Insta en Tiktok gaat. Uiteraard hebben goede websites een chat mogelijkheid, zodat klanten altijd geholpen worden. 

 

Ik wil dus heel graag een klacht indienen, want ik ben het zat. Van de 6 weken dat ik hier nu inmiddels zit, ben ik minimaal 8 uur kwijt aan de telefoon met Orange. Terwijl ik het met T-mobile sneller en beter en goedkoper had kunnen regelen vanuit Nederland. Hoe kan ik escaleren?

Labels (1)
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Hannibal 

Ik begrijp uw frustratie, maar op sommige dingen die je zegt wil ik toch even repliceren:

Dat je geen messenger of twitter wil gebruiken, OK, dat is uw volste rechts.

Maar beweren dat alles tegenwoordig instagram en tiktok is, dat is er ver over. Zeker tiktok is een amusement-tool en zeker niet geschikt voor ernstige zaken. Instagram is volgens mij enkel iets voor mensen die graag in de belangstelling staan (hoofdzaak is veel volgers hebben) en dus ook niet geschikt voor ernstige zakelijke communicatie.

U hebt uw visie daarover, ik de mijne. En Orange de hare.

Dat de website over een chat-functie zou mogen beschikken, daar kan ik u wel in volgen, dat zou inderdaad een meerwaarde zijn.

Wat uw probleem betreft, wij zijn hier ook allemaal gewone klanten en kunnen dus enkel maar onze ervaring delen en advies geven. Wanneer u door de klantendienst niet naar wens geholpen werd of wordt, kan u steeds terecht bij de ombudsdienst voor telecommunicatie. De nodige info hierover kan je hier vinden.

ik wens u oprecht een snelle oplossing van uw probleem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Hannibal
Aspirant verkenner

Dan weet ik in ieder geval waarom Orange in Nederland niet meer aanwezig is ;). Overigens heb ik nooit TikTok als oplossing gezien, hetzelfde als messenger is dit een amusementsprogramma. 

 

Het is jammer dat Orange jullie de hete aardappels uit het vuur laat halen, ik snap dat jullie alleen maar vrijwilligers zijn. Helaas willen zij niet hun eigen boontjes doppen. In ieder geval bedankt voor de tip van de ombudsdienst - tot op heden nog geen oplossing, dus ik ga het daar maar proberen. 

Leden met de meeste pluimen