Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-09-24 13h22
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Gisteren bracht Apple iOS 18 uit. Uit hun event van juli en informatie op de website lijkt het erop dat RCS communicatie eindelijk wordt ondersteund door deze update.
Echter, na verschillende dingen te hebben geprobeerd, lukt het me niet dit te verkrijgen/activeren. Ook bij instellingen staat er bij IMS status enkel “Voice & SMS” ipv “Voice & SMS, RCS”.
Zelf heb ik geen Android telefoon maar na andere berichten op dit forum te lezen, veronderstel ik te begrijpen dat RCS wel al mogelijk is op Android apparaten met Orange.
Weet iemand hier soms meer over?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Orange ondersteund RCS momenteel nog niet, er is ook nog geen duidelijkheid wanneer dit er zou aankomen. Hopelijk sneller dan de Apple Watch ondersteuning
Dat is een artikel uit 2019 over RCS op Android. Op iphone is het er nog steeds niet.
Klopt, er werd dan ook beweerd dat Orange geen ondersteuning voor RCS had.
Orange bied dit enkel aan op Android toestellen maar nog niet voor iPhone. Vermoedelijk gaat dit pas ten vroegste volgend jaar zijn dat de ondersteuning er komt voor iPhone toestellen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
5 | |
4 | |
2 | |
1 | |
1 |