Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 21-09-18 22h13
Antwoorden: 24 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik heb een heel slechte ontvangst in huis met de smartphone.
Dit is heel frustrerend omdat ik later altijd meldingen krijg van oproepen die ik gemist heb.
Ik heb ondertussen ook al de simkaart in een ander toestel geprobeerd maar de ontvangst blijft slecht.
Is hier een oplossing voor?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@CeLaJa schreef:
Hallo. Ik ben sinds 3 maand klant bij Orange met cheetah abo en flybox. Ontvangst binnen is 0. Aanvraag bij de klantendienst voor een femtocel is afgewezen vanwege geen vast internet?! Ik versta er niks van. Dank je voor hulp.
Inderdaad, dat is een "detail" dat wel eens over het hoofd gezien wordt ... Het is effectief zo dat de FemToCell permanent over een vaste verbinding met het internet dient te beschikken. Het toestel maakt permanent verbinding met de servers van Orange om het telefoon en mobiele signaal (3G) binnen te halen om het dan vervolgens bij u uit te stralen zoals een gewone zendmast, maar dan op kleine schaal.
Zonder vast internet, zoals een FlyBox bvb, gaat het inderdaad niet werken ...
Het is ook logisch hé. De FemToCell heeft een internetverbinding nodig om het signaal te gaan halen op de Orange servers. Je hebt geen ontvangst binnen, dus de FlyBox kan geen verbinding maken. Bijgevolg kan de FemToCell ook niks uitzenden ....
En moest de FlyBox wel een goed signaal binnenkrijgen heb je de FemToCell niet nodig ...
Trouwens, stel dat FemtoCell zou werken. Je zou met uw FlyBox niet veel zijn want de FemToCell geeft "slechts" 3G, geen 4G.
Het is wel zo dat die vaste internetverbinding niet noodzakelijk van Orange moet zijn. Gewoon via een vaste lijn op internet kunnen is voldoende.
Ik hoop dat je hiermee een beetje beter geïnformeerd bent.
@Moondust u kan met de klantendienst bellen het nummer de 5000 . Deze gaan voor u een dossier op maken en dan krijgt u vervolgens de femtocel gratis thuis gestuurd met de post. De tweede lijn eventueel is via facebook messenger. Ook daar wordt dan een dossier gemaakt voor u en ook dan zal de femtocel gratis thuis gestuurd worden door de post.
En waarom zou de klantendienst u niet willen helpen? veel denken dat het misschien kommer en kwel is maar er zijn ook zeker hele goede mensen tussen die u zeker wel willen helpen , heb zelf hele goede ervaringen met de klantendienst ( drie keer ooit gebeld ) en via facebook messenger ook perfect geholpen ( twee keer tot nu toe )
@patrick2 Ik heb contact gehad met de klantendienst en daar werd botweg gezegd dat dit niet kon ivm een herlaadkaart.
Er werd mij opgedrongen om over te schakelen op een abonnement ofwel een andere provider te nemen.
(Ik heb al met verschillende klantendiensten gebeld en ben steeds goed verder geholpen geweest. Zelfs waar ik pas klant was.)
Ik vind het ook zeer bizar, die historie met de herlaadkaart .. De femtocel doet niets anders dan het telefoonsignaal via internet in uw huiskamer brengen en daar opnieuw uitstralen. Wie of wat dat signaal opvangt doet er inderdaad niet toe, er is geen enkele technische reden om daar onderscheid in te maken.
Voor wat betreft het bereik: in één van de artikels ergens op de website van Orange heb ik gevonden dat het om een 15-tal meter zou gaan in vrije ruimlte, dus heel sterk is dat signaal ook niet, maar wel voldoende om toch in de huiskamer normaal gebruik te kunnen maken van uw foon.
@Cdt24801 ja zou echt raar zijn he , herlaadkaart werkt niet en abonnement wel alsof dat kastje weet wat we hebben . Denk eerder dat de persoon aan de lijn niet veel goesting had maar bon zullen ff moeten afwachten wat het gaat worden.