annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

slechte ontvangst

Topic gestart op: 25-08-20 10h13

Antwoorden: 26 antwoorden

Emma8600
Gewaardeerd verkenner

slechte ontvangst

sinds Corona dien ik veel van thuis uit te werken. 

Klanten geven mij bijna altijd mee dat het telefoongesprek bar-slecht is tussen ons. 

op andere locaties heb ik hier geen problemen mee. 

zopas gebeld naar de technische dienst van Orange, mijn adres heeft perfecte verbinding. ligt aan de isolatie in mijn huis. daar valt blijkbaar niets aan te doen...

 

toch vraag ik het hier nog eens, kan iemand mij helpen die verbinding te verbeteren? zijn er providers waar het beter werkt? Ik zou uiteraard na 17 jaar niet willen veranderen van Orange naar ergens anders maar mijn werk mag er niet onder lijden.

HELP!!

26 ANTWOORDEN 26
Emma8600
Gewaardeerd verkenner

Ze geven normaal enkel zo’n toestel als je ook internet van Orange hebt. Ik probeer nu met de nieuwe simkaart zodra ik deze ontvangen heb. Indien niet beter, dan hang ik terug aan hun lijn 😄 

Cdt24801
Wijze
Wijze


@Emma8600  schreef:

Ze geven normaal enkel zo’n toestel als je ook internet van Orange hebt. ... knip ... 


Dat is niet waar, je hebt een werkende internetlijn nodig, maar deze moet helemaal niet van Orange zijn. Een Orange medewerker die dat zegt weet niet waar hij het over heeft. Of het zou sedert gisteren veranderd moeten zijn.

Die vaste internetlijn is nodig omdat een FemToCel de telefoon signalen die uitgezonden worden door de masten van Orange rechtstreeks op de servers van Orange gaat halen en die in uw woonkamer opnieuw uitstraalt. Het is dus eigenlijk gewoon een mini zendmast van Orange. Dat gaat dus ook werken in een regio waar heinde en verre geen Orange mast te bekennen is, want die is niet nodig.

Het is wel zo dat Orange eerst zal nagaan of het signaal bij inderdaad zo zwak is dat er binnenhuis geen goede ontvangst is. Is dat wel het geval zal je geen FemToCel krijgen.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
haelewyn
Leidende verkenner

Een Femtocell haalt zijn 'bron' van een internetverbinding thuis.

Er was reeds een topic over of het ook kan met een andere provider voor vast internet : https://community.orange.be/t5/Netwerk/Femtocel-mogelijk-met-andere-internetprovider/td-p/8018

Gregory
Wijze
Wijze

Dag @Emma8600 

In dat geval heb ik weinig inspiratie.  Aan het venster gaan staan is geen oplossing

VoWifi

- is je smartphone compatibel ? https://www.orange.be/nl/netwerk/vowifi

- heb je je smartphone  goed ingesteld ?

- heb je een goede wifi verbinding ?

Femtocell

- als je aan je raam moet gaan staan denk ik ( ik althans) dat dit kan helpen.

- ik zou nogmaals de 5000 bellen en aandringen

Succes in ieder geval

 

 

Emma8600
Gewaardeerd verkenner

Oké, zal ik doen! Ik jou jullie op de hoogte. 

Leden met de meeste pluimen