annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuw abonné

Topic gestart op: 21-04-23 14h28

Antwoorden: 15 antwoorden

Helen1
Ervaren genezer

Nieuw abonné

OPGELOST

Waarom mogen nederlanders die in Belgïe zijn geboren niet de mogelijkheid krijgen om online aankopen te doen wegens andere ID?

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Trickie
Veteraan verkenner

@patrick2 Kun jij dan gebruik maken van Izimi (digitale kluis). Volgens hun site:


Omdat Izimi hoogstpersoonlijk is, moet het systeem de unieke gebruiker uniek kunnen identificeren. Momenteel is dit enkel mogelijk voor mensen met een Belgische identiteit. Digitale toepassingen zoals Izimi kunnen die identificatie waarborgen door gebruik te maken van veilige en betrouwbare  identificatiemechanismen zoals eID of Itsme.

Opgelet : alleen eIDs afgeleverd in België kunnen gebruikt worden voor de identificatie.


Natuurlijk zijn dat uitzonderingen en de meeste dingen ga je gewoon kunnen doen. Maar voor sommige gevallen kan het dus wel. Ik ging ervan uit dat @Helen1  tegen een dergelijke situatie was aangelopen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
patrick2
Wijze
Wijze

@Trickie 

Daar klopt dus niks van wat je zegt. 

Ik ben een nederlander en woon al jaren in Belgie en heb ook een andere ID dan gewoonlijk. Ik kan hier alles kopen wat ik maar wil geen enkel probleem. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

Ik bedoelde Online op de Orange website, de 5000 heeft het ook gezegd dat het niet lukt vanwege andere nationaliteit spijtig genoeg!

0 pluimen
Trickie
Veteraan verkenner

@patrick2 Kun jij dan gebruik maken van Izimi (digitale kluis). Volgens hun site:


Omdat Izimi hoogstpersoonlijk is, moet het systeem de unieke gebruiker uniek kunnen identificeren. Momenteel is dit enkel mogelijk voor mensen met een Belgische identiteit. Digitale toepassingen zoals Izimi kunnen die identificatie waarborgen door gebruik te maken van veilige en betrouwbare  identificatiemechanismen zoals eID of Itsme.

Opgelet : alleen eIDs afgeleverd in België kunnen gebruikt worden voor de identificatie.


Natuurlijk zijn dat uitzonderingen en de meeste dingen ga je gewoon kunnen doen. Maar voor sommige gevallen kan het dus wel. Ik ging ervan uit dat @Helen1  tegen een dergelijke situatie was aangelopen.

patrick2
Wijze
Wijze

@Trickie 

Dat weet ik niet of ik daar gebruik van kan maken want ik gebruik dat niet. 

@Helen1 heb jij enkel een nederlandse ID kaart ? of heb je ook eentje hier in Belgie aangevraagd ? Ik heb een nederlands paspoort maar ik heb ook een Belgische ID kaart. Het paspoort is om te reizen en mijn Belgische ID kaart kan ik hier en overal gebruiken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

Ik heb een nederlandse ID en momenteel een Britse pasport

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen