annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Reparatie toestel: valt mijn toestel onder garantie

Topic gestart op: 22-02-18 10h51

Antwoorden: 7 antwoorden

Mallory
Gewaardeerd verkenner

Reparatie toestel: valt mijn toestel onder garantie

Hallo,

Ik heb vorig weekend mijn Sony xperia binnen gedaan bj orange voor herstelling. Dit is een toestel via mijn abonnement dus hopelijk valt het onder garantie. In de winkel zeiden ze wel dat het kon zijn dat mujnmijn toestel niet onder garantie valt omdat de hoeken wat de kleur afgesleten is door mijn cover dat er rond zat en ze dan misschien konden zeggen dat het kapot is van te vallen... naar het schijnt, volgend de persoon van de winkel, durven ze nogal moeilujk te doen. Iemand hier ervaring mee? En iemand enig idee hoelang mijn toestel ongeveer weg zou blijven? Alvast bedankt

Labels (2)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
najoangel
Aspirant verkenner

je koopt een nieuw toestel ze zeggen je een garantie voor 2 jaar vanaf aankoop datum

nu zit het zo dat dikwijls de toestellen(smartphones  iets voor 2 jaar de batterijen het begeven

je gaat u winkel binnen waar je het aangekocht hebt om herstelling en daar komt het

wat ze u niet zeggen is als je hem binnen doet heb je al voor 35 euro aan uwe rekker om hem te laten nakijken wat het probleem is !dan begin je te twijfelen en je gaat dan bij samsung zelf voor een baterij dat stuk is en normaal nog onder garantie valt en omdat er een klein kapje is aan de cover valt er niks onder garantie want ze zeggen de buitenkant moet er perfect uitzien dit was bij samsung shopping docx  en toch is het probleem alleen de batterij ik denk eerder je hebt garantie als je hem 2 jaar in verpakking laat en dan nog zouden ze u kunnen zeggen geen garantie want je hebt te lang gewacht dus de voorwaarden met  garantie is bull*

0 pluimen
Manu
Veteraan verkenner

Ik weet uit ervaring dat ze soms wel moeilijk kunnen doen over zichtbare schade op een toestel voor fabrieksgarantie. Nu overe enkele krasjes op het frame gaan ze over het algemeen niet meteen moeilijk doen vermoed ik. Moesten er nu barsten in het scherm zitten bijvoorbeeld, is dat een andere zaak uiteraard.

Herstellingen onder fabrieksgarantie duren vaak 3 tot 4 weken. Kan soms sneller zijn, en kan soms langer duren. Moet je een beetje geluk mee hebben.

Kdennis
Ervaren verkenner

Hey Mallory.

Op elk toestel dat je aankoopt in de shop of online is wettelijk 2jaar garantie. Je vind de aankoopdatum terug op je aankoopbewijs. Breng je je gsm binnen voor herstelling voor je garantie om is zullen ze gratis je gsm herstellen zonder bijkomende kosten. De schade rondom door het kapje gaan ze niet naar kijken men ziet bij het openen of het door een val, vocht, druk de schade is gekomen en dan is de herstellings kosten wel voor u. Je word steeds eerst gecontacteerd vooraleer ze u kosten aanrekenen. Duur van herstelling moet je minimum toch altijd 3 weken rekenibg houden.heb je toevallig insurance for mobile geactiveerd kun je de schade ook aangeven aan de spb verzekeringen. Bel hiervoor eerst naar de 5000 om een dossier aan te laten maken.

Groetjes Dennis

Svanderlinden9
Aspirant verkenner

En bij .. iets aan de batterij. Toestel dat steeds aangeeft dat de CPU waarde te hoog ligt en het veiligst is om de lader eruit te halen. Geeft dan ook aan dat van bv 09.45u tot 11.00u het apparaat niet opgeladen is..maar dan anderzijds wel voor 7 procent. De lader staat dan ook vrij warm. Elke lader..eender welk stopcontact.

Ook de vermelding erbij dat het bv niet hoger dan 49procent zal worden opgeladen..eventueel

Ik weet echt niet waarom dit komt en aan wat dit ligt

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen