annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aanhoudende foutieve facturatie | dossiernummer: 48358259

Topic gestart op: 05-02-20 15h39

Antwoorden: 2 antwoorden

Andi
Aspirant verkenner

Aanhoudende foutieve facturatie | dossiernummer: 48358259

Hallo community,

ik vraag mij af of ik de enige ben die problemen heeft met de facturatie en klantendienst van Orange.

Alles begon bij het aangaan van een abonnement via de website en het overzetten van mijn nummer.

Telkens krijg ik de belofte dat men de webpromotie van 50% zal toepassen op de volgende factuur, maar na 2 maanden en half en reeds talloze telefoontjes, zie ik nog steeds geen promotie geactiveerd…

Na aangaan van het abonnement bleek er iets fout te lopen op de website van orange waardoor ik voor het instellen van het kastje naar de muur werd gestuurd om dan te eindigen bij een technische support medewerker die letterlijk en duidelijk horend de telefoon naast zich legde toen ik het probleem wou uitleggen. Toen ik reeds 42 seconden klaar was met het uitleggen van het probleem, nam hij de telefoon terug in de hand om te nemen en te zeggen 'ik verwijs u door naar een betalend nummer'.

Best pijnlijk dat Orange zo een medewerkers in dienst heeft voor het eerste contact met klanten, wetende dat de concurrentie om de hoek zit. Het eerste contact met Orange was dus al negatief.

Hieronder een overzicht van het contact ifv de facturatie… Ook hier stelde Orange mij telkens teleur.

Op 30 januari heb ik opnieuw contact opgenomen met de orange klantendienst (facturatie), daar de factuur opnieuw foutief bleek te zijn. De 50% webpromo bleek opnieuw niet toegepast.
Ook al had ik een bevestigings-sms ontvangen en had men mij bij mijn vorig contact (31 december) verzekerd dat de promo op de nieuwe factuur geldende zou zijn.
 
Via sms heb ik op 22 januari bevestiging gekregen dat de korting van 50% op mijn nieuwe factuur geactiveerd zou worden.
 
Op 31 december 2019 heb ik telefonisch contact gehad met de klantendienst, dienst facturatie om melding de maken van de foutieve factuur. Hier bleek de promotie niet geactiveerd te zijn op mijn account. De opperator melde mij dat ik telefonisch een abonnement had aangegaan. Na uitleggen van de situatie (simkaart niet ontvangen en blijkbaar niet correct in het systeem terechtgekomen voor verzending) heeft deze de webpromo alsnog geactiveerd verzekerde deze mij aan telefoon.
 
Op 18 december 2019 heb ik uiteindelijk na 8 werkdagen mijn SIMkaart ontvangen. Ondertussen was ik reeds 6 dagen niet bereikbaar op mijn vorige SIMkaart.
 
Opnieuw telefonisch contact opgenomen op 16 december daar mijn simkaart na 4 werkdagen nog steeds niet was aangekomen. De opperator melde mij dat de bestelling correct in het systeem was aangekomen, maar dat er zich een probleem had voorgedaan bij het klaarmaken van de 'verzendbon'. Mijn bestelling bleek dus nooit verzonden te zijn geweest. De opparator had mij verzekerd dat mijn nieuwe simkaart binnen de 48uur bij mij zou aankomen. Een klein uurtje na het telefoongesprek bleek mijn oude SIMkaart ineens niet meer actief te zijn. Blijkbaar had Orange deze dan reeds gedeactiveerd.
 
Na 24 uur, op 12 december heb ik nogmaals via de website mijn bestelling doorgegeven. Hier heb ik uiteindelijk wel een bevestigingsmail van ontvangen met de mededeling dat mijn nieuwe simkaart binnen de 2 dagen bij mij geleverd zou worden.
 
In de avond van 11 december 2019 nam ik telefonisch contact op met de Orange klantendienst daar ik geen bevestigingsmail had ontvangen ivm mijn bestelling. De opperator kon mij niet verder helpen daar deze de bestelling nog niet in het systeem kon zien. Blijkbaar kan het tot 24uur duren eer de bestelling in het systeem wordt opgenomen. Als ik na 24uur geen bevestigingsmail heb ontvangen moet ik nogmaals mijn bestelling via de website doorgeven.
 
Op 11 december 2019, in de voormiddag, heb ik een bestelling geplaatst via de Orange webshop. Op de webshop verscheen de melding dat de bestelling gelukt was en dat ik hiervan nog een bevestigingsmail zou ontvangen. De bevestigingsmail was na een 10tal minuten nog niet binnen.
 
Laten we afsluiten met 'gelukkig heb ik mijn professionele diensten' niet laten omzetten naar Orange. Ik mag er niet aan denken dat voor mijn professioneel gebruik hier ook zo een problemen zouden opduiken.
Labels (1)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo community,

ik vraag mij af of ik de enige ben die problemen heeft met de facturatie en klantendienst van Orange.

Alles begon bij het aangaan van een abonnement via de website en het overzetten van mijn nummer.

Telkens krijg ik de belofte dat men de webpromotie van 50% zal toepassen op de volgende factuur, maar na 2 maanden en half en reeds talloze telefoontjes, zie ik nog steeds geen promotie geactiveerd…

Na aangaan van het abonnement bleek er iets fout te lopen op de website van orange waardoor ik voor het instellen van het kastje naar de muur werd gestuurd om dan te eindigen bij een technische support medewerker die letterlijk en duidelijk horend de telefoon naast zich legde toen ik het probleem wou uitleggen. Toen ik reeds 42 seconden klaar was met het uitleggen van het probleem, nam hij de telefoon terug in de hand om te nemen en te zeggen 'ik verwijs u door naar een betalend nummer'.

Best pijnlijk dat Orange zo een medewerkers in dienst heeft voor het eerste contact met klanten, wetende dat de concurrentie om de hoek zit. Het eerste contact met Orange was dus al negatief.

Hieronder een overzicht van het contact ifv de facturatie… Ook hier stelde Orange mij telkens teleur.

Op   30 januari heb ik opnieuw contact opgenomen met de   orange  klantendienst (facturatie), daar de factuur opnieuw foutief bleek te zijn. De 50% webpromo bleek opnieuw niet toegepast.Ook al had ik een bevestigings-sms ontvangen en had men mij bij mijn vorig contact (31 december) verzekerd dat de promo op de nieuwe factuur geldende zou zijn. Via sms heb ik op   22 januari  bevestiging gekregen dat de korting van 50% op mijn nieuwe factuur geactiveerd zou worden. Op   31 december 2019  heb ik telefonisch contact gehad met de klantendienst, dienst facturatie om melding de maken van de foutieve factuur. Hier bleek de promotie niet geactiveerd te zijn op mijn account. De opperator melde mij dat ik telefonisch een abonnement had aangegaan. Na uitleggen van de situatie (simkaart niet ontvangen en blijkbaar niet correct in het systeem terechtgekomen voor verzending) heeft deze de webpromo alsnog geactiveerd verzekerde deze mij aan telefoon. Op   18 december 2019  heb ik uiteindelijk na 8 werkdagen mijn SIMkaart ontvangen. Ondertussen was ik reeds 6 dagen niet bereikbaar op mijn vorige SIMkaart. Opnieuw telefonisch contact opgenomen op   16 december daar mijn simkaart na 4 werkdagen nog steeds niet was aangekomen. De opperator melde mij dat de bestelling correct in het systeem was aangekomen, maar dat er zich een probleem had voorgedaan bij het klaarmaken van de 'verzendbon'. Mijn bestelling bleek dus nooit verzonden te zijn geweest. De opparator had mij verzekerd dat mijn nieuwe simkaart binnen de 48uur bij mij zou aankomen. Een klein uurtje na het telefoongesprek bleek mijn oude SIMkaart ineens niet meer actief te zijn. Blijkbaar had   Orange  deze dan reeds gedeactiveerd. Na 24 uur, op   12 december  heb ik nogmaals via de website mijn bestelling doorgegeven. Hier heb ik uiteindelijk wel een bevestigingsmail van ontvangen met de mededeling dat mijn nieuwe simkaart binnen de 2 dagen bij mij geleverd zou worden. In de avond van   11 december 2019  nam ik telefonisch contact op met de   Orange  klantendienst daar ik geen bevestigingsmail had ontvangen ivm mijn bestelling. De opperator kon mij niet verder helpen daar deze de bestelling nog niet in het systeem kon zien. Blijkbaar kan het tot 24uur duren eer de bestelling in het systeem wordt opgenomen. Als ik na 24uur geen bevestigingsmail heb ontvangen moet ik nogmaals mijn bestelling via de website doorgeven. Op   11 december 2019, in de voormiddag, heb ik een bestelling geplaatst via de   Orange  webshop. Op de webshop verscheen de melding dat de bestelling gelukt was en dat ik hiervan nog een bevestigingsmail zou ontvangen. De bevestigingsmail was na een 10tal minuten nog niet binnen. Laten we afsluiten met 'gelukkig heb ik mijn professionele diensten' niet laten omzetten naar Orange. Ik mag er niet aan denken dat voor mijn professioneel gebruik hier ook zo een problemen zouden opduiken.

 

Ugh @Andi,

Totem wordt droevig door dit allemaal te lezen, neem zeker contact op met de Webcare-tribe op sociale netwerken om dit in orde te laten brengen.

Totem's zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Andi 

Amaj, dat is een hele boterham. En geen leuk verhaal ....

Is er intussen al beterschap. Ik duim met u mee ... Want veel meer kunnen wij hier ook niet voor u doen, dat weet je zeker wel, dat wij zelf ook allemaal gewone klanten zijn.

Tussen haakjes, mag ik u eens een goedgemeende tip geven? Na enkele lijnen gelezen te hebben ben ik opnieuw begonnen en heb dan uw relaas van onder naar boven gelezen. Zoiets leest vlotter en begrijpelijker als het chronologisch in de juiste volgorde staat. Dus het oudste eerst.

Dat terzijde wens ik u een vlotte afhandeling en spoedige oplossing voor dit toch wel zeer vervelende probleem.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen