Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-08-19 16h57
Antwoorden: 14 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Abo Arend zegt: bel, sms, surf in het buitenland zoals in België. Toch wordt er op mijn factuur een bedrag aangetekend om te bellen en te smeden in Frankrijk. Hoe komt dit ?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Wil toch even iets rechtzetten. Als men vanuit België of welk land dan ook naar een buitenland nummer belt of sms’t is dat altijd betalend. Via whatsapp is dat gratis over het internet. Als u in het buitenland bent kan u gebruik maken van uw belminuten en smsen en uw data als u naar een Belgisch nummer belt. U kan ook gewoon uw data verbinding aanlaten geen probleem maar een buitenlandsnummer bellen of smsen is betalend.
@Cdt24801 ik weet wat roaming i wil zeggen dat is het probleem niet. Maar nu bel ik vanuit Frankrijk naar een Frans GSM nummer dat is of was naar mijn mening toch altijd een betalende connectie dus een betalende oproep.? En als ik met mijn gsm naar jou stuur en je zit in Frankrijk of belgie of italie dan is dat zoals in belgie dan gaat het van mijn bundel af .
@patrick2 schreef:
@Cdt24801 ik weet wat roaming i wil zeggen dat is het probleem niet. Maar nu bel ik vanuit Frankrijk naar een Frans GSM nummer dat is of was naar mijn mening toch altijd een betalende connectie dus een betalende oproep.? En als ik met mijn gsm naar jou stuur en je zit in Frankrijk of belgie of italie dan is dat zoals in belgie dan gaat het van mijn bundel af .
Neen, Patrick, dat is niet extra betalend. Dat is in uw abo inbegrepen. Uw tweede stelling is wel correct, in die zin dat het u niks extra kost. Vroeger zou dit aan mij extra gekost hebben, maar nu ook niet meer.
ALLE roaming kosten BINNEN de EU zone zijn afgeschaft !!!
Ik ga de klantendienst maar eens contacteren denk ik. In ieder geval hartelijk bedankt voor jullie reacties !
Je kan dat trouwens hier even nalezen.
Let wel, goed lezen: gesprekken naar het buitenland, of het nu EU zone is of niet, die vanuit BE gevoerd worden, die zijn dus WEL nog altijd extra betalend.
In feite ben je dus beter af als je in het buitenland bent, want dan zijn ALLE gesprekken binnen de EU zone inbegrepen in je abo.
Opgepast, er zijn sloebers die om die reden een buitenlands abo aanschaffen om aldus vanuit BE ALTIJD zonder extra kosten naar overal te kunnen bellen, maar op zulke sloebers wordt actief gejaagd.
Er is natuurlijk nog een mogelijkheid: er is bij Orange een fout gebeurd en je hebt ten onrechte een factuur ontvangen. In dat geval kan enkel de klantendienst je verder helpen ....