annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten roaming/internationaal

Topic gestart op: 19-05-21 11h42

Antwoorden: 17 antwoorden

janssensn
Aspirant scout

Kosten roaming/internationaal

OPGELOST

Hallo,

Ik ben de tarieven van mijn abonnement aan het bekijken en ik begrijp iets niet helemaal.

Ik heb een Go Unlimited abonnement.

Als ik in mijn zetel zit en ik bel met mijn gsm naar een Nederlands nummer, betaal ik (volgens de wereldkaart internationale tarieven) 0,2299 euro per minuut.

Als ik in Spanje op het strand lig en bel naar een Nederlands nummer, betaal ik (volgens de wereldkaart roamingtarieven) helemaal niks (inbegrepen in abonnement).

Dit kan toch niet juist zijn?? Met de lowcost tarieven die je soms vindt, kan het dus al vanaf een half uurtje bellen voordeliger zijn om eerst het vliegtuig naar Spanje te nemen vooraleer je iemand belt in Nederland?

Kan iemand dit even ophelderen? En dan met name de eventuele kosten om vanuit Spanje te bellen naar een Nederlands nummer. Ivm werk zou dat in de nabije toekomst wel eens nodig kunnen zijn en ik wil niet onaangenaam verrast worden.

 

 

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

Het zit zo, @janssensn 

Zie let_2101004_roamingprices_update_nl_1_19.01.pdf (orange.be)

Als je van uit België  belt naar een buitenlands nummer in Zone 1 betaal je 0.2299 EUR /min

Als je je in zone 1 bevindt - maar niet in België, en je belt naar een land van Zone 1, België inclusief, dan is het inbegrepen in je abonnement

Dus bellen vanuit Spanje naar een Nederlands nummer is in je abonnement in begrepen (omdat je in Zone 1 bent maar niet in Belgie)

Als je vanuit Belgie naar het buitenland wil bellen, gebruik je beter WhatsApp  via wifi ( en ook 4G maar dat gaat van de 30 GB aan volle snelheid af)

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
janssensn
Aspirant scout

Dankjewel, ik was er van overtuigd dat het om een fout ging. En de logica ontgaat me nog steeds, maar goed.

 

Wat dan wel fout is (zij het op een goeie manier), is de sms die men krijgt wanneer men naar Spanje reist. Daarin staat namelijk letterlijk:

"Orange-info: in Spanje bel, sms/mms en surf je zoals in Belgi [sic]."

 

0 pluimen
janssensn
Aspirant scout

Man man, het zou toch veel simpeler mogen vind ik. 😂

 

Ik zit vast in die logica van hoeveel masten/satelieten/bedrijven er nodig zijn om mijn verbinding tot stand te brengen. En dat zijn er vanuit Spanje duidelijk meer dan vanuit Belgie. Maar ik besef nu dat het daarmee niks te maken heeft.

De EU heeft het afschaffen van roamingkosten opgelegd, dus daar heeft men geen keuze. Over internationale tarieven is niks gereguleerd, dus ziet Orange geen nood om dat in de bundel te steken. Op zich een economisch verantwoorde beslissing, alleen is het dus... naja, te gek voor woorden eigenlijk.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@janssensn  schreef:

Op zich een economisch verantwoorde beslissing, alleen is het dus... naja, te gek voor woorden eigenlijk.


Wees blij - het is in je voordeel @janssensn 

0 pluimen
janssensn
Aspirant scout

Dat is het helaas niet. Ik moet namelijk vaker naar Nederlandse nummers bellen dan dat ik in Spanje ben... 😂

 

Maar goed, iedereen bedankt voor de antwoorden. Het systeem is nu wel duidelijk en de redenen er achter doen eigenlijk ook niet echt ter zake. Ik ben in ieder geval blij dat ik in Spanje niet duurder uit kom dan in Belgie, daar was ik namelijk bezorgd om vooraleer ik begon op te zoeken.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen