annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange/Telenet FUP

Topic gestart op: 23-08-22 17h23

Antwoorden: 11 antwoorden

NeXuS
Aspirant verkenner

Orange/Telenet FUP

Ik was vroeger een vrij intensieve gebruiker. Nu las ik dat het verbruik tijdens de piekuren een limiet heeft van 3 TB dankzij het BIPT. Mijn idee was om dit eens op de proef te stellen.

Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet alleen tijdens de piekuren is voor orange klanten. Cumulatief over de 3TB kom je op 20/2Mbit. Bij telenet klanten is dit nochtans niet zo.

Nu ben ik dit gaan opvolgen en merk dat het verbruik tijdens de piekuren toenam, ook al was het verbruik er niet. Met 20Mbit kan je max 50 GB downloaden gedurende 7 uur.

Als ik twee momentopnames bekijk, komt er tijdens de daluren een verbruikstoename bij de piekuren: zie afbeeldingen.

Mag ik dit nogmaals zien als pestgedrag vanwege telenet?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@NeXuS 

Het is zelfs Infrax , Fluvius of Eandis die het netwerk beheren dus niks Telenet of Orange. 

Orange maakt gebruik van de kabel die huurt Orange en wat Orange er mee doet moeten hun weten. Als Telenet het zou beheren dan zou Orange al lang de 1 Gbps moeten aanbieden maar doen ze niet. Als je de 1 Gbps wil moet je al naar Fluvius om daar in het project te komen voor Fibernet. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
NeXuS
Aspirant verkenner

Ik ben doorverwezen naar de achterliggende dienst die het gaan nazien. Normaal heb ik morgen iemand die mij zal contacteren.

@patrick2 : Voor die 1Gbps - gaat het veel uithalen om fluvius (is trouwens eandis en infrax fusie) hiervoor te contacteren? Ik ben namelijk een van de gelukkigen met een digitale meter. Deze wordt momenteel niet meer als digitale meter gezien vanwege geen connectie meer met het iot netwerk van proximus. Blijkbaar mag je niet modern bouwen met een digitale meter.

Het openzetten van de poort voor toch nog de verbruiksdata te bekomen is ook een processie van Echternach.

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk wel dat Telenet de kabel beheert @patrick2 Niet 1 van de 3 bovenstaande

vond dit TV-distributiekabel - Stad Tielt

en dit Sinds begin augustus kan de technieker je aansluit... - Tribe (orange.be)

Denk niet dat Infrax of zo aan de Telenet kabel komt.

Denk dat je verwart met het glasvezel netwerk

 

0 pluimen
NeXuS
Aspirant verkenner

Met de lokale netbeheerder (stroom) contact gehad (fluvius). Zij beweren ook dat telenet het beheer van onze straat voorziet voor internet via coax.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@NeXuS 

heb eens uitgezocht ....

Telenet beheert idd zijn eigen netwerk maar Orange huurt de kabel. Op die manier zorgt Orange er weer voor dat er internet bij zijn klanten kan komen , aangezien er een eigen 'netwerk' hebben om alles door te sturen. 

Orange heeft geen eigen kabel netwerk dus ze kunnen voor de rest niks doen en, ja het is Fluvius waar Orange mee het pilot project begonnen is voor Fibernet. 

( had het moeten weten natuurlijk 😞

Nee je hebt niet perse je 1 Gbps nodig das waar. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen