annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Google nest koppelt los

Topic gestart op: 29-08-21 11h57

Antwoorden: 9 antwoorden

FienB
Ervaren verkenner

Google nest koppelt los

Hoi

Ik ben ten einde raad.

Op de Orange klantendienst sturen ze me naar de Google klantendienst, op de Google klantendienst sturen ze me naar de Orange klantendienst.

Ik heb een google nest mini en sinds een paar maanden blijft hij deconnecteren. Ik moet hem bijna dagelijks resetten, soms meermaals per dag en heb het opgegeven. Via de Google klantendienst heb ik al 3 updates doorgevoerd. Bij Orange zeggen ze dat alles in orde is. 

Wat kan ik nog doen om het ding te laten werken. 

Hij hangt op 3m van de modem, er is geen muur tussen, de modem herstarten heeft geen effect. 

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Gregory
Wijze
Wijze

@FienB Als ik even google - dan ziet dit er een gekend probleem uit

google nest disconnects - Google Search

 

wat je kan proberen

- de 2.4 GHz en de 5GHz van je wifi een andere naam (SSID) geven

- de nest op de 2.4 GHz band laten connecteren - niet de 5GHz

hier gevonden  Google Nest Mini 2nd Generation keeps disconnecting : googlehome (reddit.com)

I had this problem yesterday. It appears that the new ones are more picky about connection strength than the old ones, so I took them off the 5ghz band and put them on the 2.4. Now they appear to be stable.

 

Same thing for me. Would disconnect on 5Ghz but run flawlessly since I moved them to 2.4Ghz.

I have 2 Nest Minis that would disconnect often on 5Ghz, but run perfectly after I moved them onto 2.4Ghz. It's worth a try.
FienB
Ervaren verkenner

Dankje voor de suggestie, Gregory.

Maar ook deze heb ik al geprobeerd. 🙈 

Ik vrees dat het toestel niet compatibel is met de modem, maar bij Orange is er niets aan de hand. Ik weet dat ik een redelijk instabiel netwerk heb, maar als ik daarvoor bel zeggen ze dat ik moet bellen op het moment dat er geen internet is en dan de kabel moeg insteken zodat ze kunnen controleren.

Wel lastig wanneer het internet voor 7 seconden uitvalt en de lijn naar de klantendienst voor 45 minuten in wacht staat. 🤣

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Op welk kanaal staat je 2.4GHz in de modem, @FienB ?

Zet het niet op auto maar op 1, 6, of 11.  Je kunt even zien welke kanalen de buren gebruiken.  Best een van de drie die de buren niet gebruiken.

Als dit niet lukt zou ik proberen een andere modem van Orange te krijgen.

Wat je ook kunt doen is een wifi access point kopen dat je met de utp kabel aan je modem verbindt.  Dit access point geef je een aparte SSID.  Laat de nest met dat access point verbinden.

Je vindt er redelijk goedkope in de handel - denk dat ik er ooit een voor een 25 a 30 EUR bij de aldi of brico gekocht heb

FienB
Ervaren verkenner

Kanalen ook al 100x veranderd. 😄 

Een acces point is misschien inderdaad de enige optie maar lijkt me straf in een klein appartementje  ik heb overal internet. 

Ik wil dat nog proberen als ik er eentje kan lenen van familie of zo, maar om er evenveel geld als de Nest aan uit te geven vind ik wat jammer. Misschien verkoop ik hem wel. Dat is ook een oplossing 😄

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Ja, @FienB misschien kun je je nest beter van de hand doen.

Success in alle geval

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen