Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-01-25 12h21
Antwoorden: 3 antwoorden
Goededag,
Ik zit met mijn handen in het haar door een zeer vreemd technisch probleem. Hopelijk herkent iemand dit én is er een oplossing.
De laatste tijd lieten mensen mij weten dat ze mij niet op gsm konden bereiken en dat onmiddellijk overgeschakeld werd naar mijn voicemail.
Na volledig herstarten van mijn gsm lukte het vaak wel om mij te bellen, maar na enige tijd ook weer niet meer.
Omdat ik dacht dat mijn gsm op leeftijd begon te komen, heb ik nu mijn sim(herlaad)kaart in een volledig nieuwe gsm gestoken en enkel mijn contacten overgezet.
Je raadt het nooit... ook met deze nieuwe gsm ben ik vaker niet dan wel bereikbaar, maar kort na een herstart van het toestel meestal wel.
Bv gisterenmorgen konden 2 mensen me onmiddellijk bellen, maar een half uur na die laatste (en zonder iets met mijn gsm te doen) kreeg de derde beller weer onmiddellijk mijn voicemail.
Om onnozel van te worden...
Dus ofwel ligt de oorzaak...
- aan Orange, maar dat lijkt me vreemd omdat kort na herstarten er geen problemen zijn
- aan mijn contacten, maar ik zie niet goed op welke manier (er zijn geen personen geblokkeerd)
- aan mijn sim-herlaadkaart
- aan ... ??
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Wim
PS toen ik hiervoor in een Orange-shop langsging lukte het natuurlijk wel (Murphy...)
PS2 ik heb wel verbinding met het Orange-netwerk voor bv internet
Hey @Wim_DC ,
Een paar dingen die me in het hoofd schieten:
1. Heb je voldoende GSM ontvangst
2. Ligt de optie VoWifi of bellen via wifi aan op je gsm en heb je voldoende wifi ontvangst
3. Deze zal hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn; zou het kunnen dat je gsm een "niet storen" profiel heeft waardoor oproepen automatisch worden doorgeschakeld naar de voicemail. Ik weet niet welke telefoon je hebt? "Niet storen" kan door vanalles getriggerd worden. Zo gaat mijn gsm om een bepaald uur op "niet storen" waardoor ik niet meer gebeld kan worden (bewuste keuze).
Aangezien het in de Orange shop wel lukt zal dit wellicht liggen aan de mast bij u in de buurt.
Heb je dit altijd op dezelfde locatie voor?
Gebruiker | Aantal |
---|---|
11 | |
5 | |
3 | |
2 | |
1 |