annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange biedt half ID SIM-kaarten !

Topic gestart op: 14-08-20 13h30

Antwoorden: 10 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Orange biedt half ID SIM-kaarten !

Ugh allemaal,

Je hebt het misschien al gemerkt, Orange verkleint de grootte van de simkaarten.

Wij introduceren Half ID SIM-kaarten, een primeur op de Belgische markt. Deze nieuwe simkaarten zijn maar half zo groot als de gewone simkaarten en stellen ons in staat om jaarlijks 2 ton minder plastic te verbruiken.

Met die halvering kunnen we in totaal 2 ton plastic per jaar minder verbruiken. De eerste exemplaren van Half ID-kaarten zijn verkrijgbaar in de Smart en Concept stores. De volledige omschakeling naar Half ID's wordt begin 2021 verwacht.

Deze inspanning om het plasticverbruik terug te schroeven én de introductie van eSIM passen binnen een breder plan om onze impact op het milieu te reduceren. Orange Belgium heeft als doel om voor zijn activiteiten CO2 neutraal te blijven en zijn resterende CO2-uitstoot, verbonden aan de mobiliteit van zijn werknemers, met 30% te verminderen. We willen dat doel bereiken door de implementatie van 5G en RAN sharing, door steeds meer technische hardware te recycleren en te herstellen, door telewerken aan te moedigen, door minder papier te verbruiken, enzovoort.

Michaël Trabbia, onze CEO, licht toe: “Als verantwoordelijke telecomoperator hanteren we een 360 graden aanpak om onze globale impact op het milieu te verminderen. Daarbij kijken we onder andere naar ons netwerk, onze datacenters, winkels, de toestellen van onze klanten en de mobiliteit van onze werknemers. Het reduceren van ons plasticverbruik met deze nieuwe Half ID-simkaarten, maakt deel uit van onze inzet voor de planeet”.

Totem is er voor jou,

Totem

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
thaliasstoop
Gewaardeerd verkenner

Top!

Herihor
Leidende verkenner

E-sim allemaal goed en wel en ik zou het onmiddellijk nemen, maar... In een aantal landen waar je een SIM wil nemen omdat je dan geen gebruik hoeft te maken van dure roaming, kun je geen SIM-kaart krijgen of je moet over een adres ter plaatse beschikken en ook een bankrekening hebben. Ik heb dit o.a. in Chili meegemaakt en na een tweetal uur op zoek naar SIM-kaart heb ik het opgegeven en gewoonweg mobile data afgezet. Voor mijn Indiëreis twee jaar geleden (geen zin om in Indië op zoek te gaan naar een SIM!) had ik thuis een e-sim van Gigaplus geïnstalleerd voor 50 € met 5Gb data en dit werkte schitterend! Ik wil voorlopig geen e-sim omdat ik graag reis en dus deze mogelijkheid wil openhouden. Overigens: de roaming van Orange is erg duur en geeft maar 1 Gb aan data, wat toch wel erg weinig is voor een reis van twee à drie weken. Prijs aanpassen, Orange, anders ben je zo'n prijsbreker op de Belgische markt!

GJX
Gewaardeerd verkenner

Zijn er al huawei apparaten die dit ondersteunen? 

Zou handig zijn... 

ericksb
Ervaren verkenner

Normaal de nieuwste modellen alleen, weet het wel niet zeker. Zou je eens moeten opzoeken.

Leden met de meeste pluimen