annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

PUK code opvragen

Topic gestart op: 09-09-23 18h50

Antwoorden: 10 antwoorden

SamL
Gewaardeerd verkenner

PUK code opvragen

OPGELOST

Hallo,

Door een technisch probleem met mijn smartphone is mijn SIM kaart geblokkeerd geraakt. Ik heb mijn PUK code nodig, en die zou ik online moeten kunnen vinden (er staan enkele voorbeelden op dit forum), maar bij mij lukt dit niet. Onder Mijn Toestellen zie ik volgende keuzes:

  1. De diefstal van mijn gsm aangeven
  2. Mijn gsm instellen
  3. Mijn gsm werkt niet meer

De eerste linkt heb ik niet geprobeerd, bij de twee andere krijg ik een foutmelding.

Misschien speelt dit een rol: ik heb een abonnement voor zelfstandigen (Orange Go Plus). Klantendienst kan ik blijkbaar enkel telefonisch bereiken, maar dat gaat nu dus niet lukken...

Trouwens: dit forum werkt helemaal niet goed in Firefox, ik heb een andere browser moeten gebruiken om deze vraag te kunnen stellen.

Met vriendelijke groeten,

Sam

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@SamL 

Wanneer het op uw klantenpagina niet lukt, er zijn nog mogelijkheden om uw PUK code te kennen:

  • Dat nummer staat ook op het kaartje alwaar je uw sim hebt uitgeplukt. Je moet dat natuurlijk ook bewaard hebben ... en terugvinden ... 😉
  • Ga langs in een Orange shop. Zorg wel dat je uw ID kaart bij hebt om te bewijzen dat jij het bent. Die mensen kunnen uw PUK code probleemloos opvragen.
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Josette
Wijze
Wijze

@SamL een goedemorgen,

is het je al gelukt intussen?

Hier kan je eens gaan lezen, klik op de blauwe hier.

Succes.

 

Tag2023.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @SamL ,

Als je iemand kent met een Orange GSM, laat die dan even bellen naar de klantendienst, kies voor optie 1, daarna 4 en daarna terug 1. Je zal het GSM-nummer dan moeten invoeren waarvan je de pukcode wenst te verkrijgen.


Cdt24801
Wijze
Wijze


@Pletse  schreef:

Dag @SamL ,

Als je iemand kent met een Orange GSM, laat die dan even bellen naar de klantendienst, kies voor optie 1, daarna 4 en daarna terug 1. Je zal het GSM-nummer dan moeten invoeren waarvan je de pukcode wenst te verkrijgen.



Als dat klopt dan kan gelijk wie (die Orange klant is) mijn PUK code opvragen zolang hij maar mijn GSM nummer kent?

Als dat waar is dan vind ik dat een heel grove fout van Orange. Een PUK code is een persoonlijke, geheime code ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@SamL 

Tussen haakjes, Firefox heeft inderdaad zijn nukken, maar globaal gezien werkt hier alles feilloos. Enkel wanneer je Tribe open hebt in een venster en een tweede venster opent en daarin naar iets van Orange surft durft Firefox de boel al eens saboteren.

Bij mij althans. Ik weet dat anderen ook nog andere ervaringen hebben.

Mijn antwoorden hier zijn allemaal vanuit de vurige vos gestuurd.

EDIT: het zou inderdaad aan uw professioneel abo kunnen liggen. Bij een gewoon klanten abo zie je dit:

Mijn toestellen beheren.jpg

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen