annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

heractivatie GSM nummer ... na desactivering in oktober

Topic gestart op: 17-12-20 20h23

Antwoorden: 8 antwoorden

E_Per
Gewaardeerd verkenner

heractivatie GSM nummer ... na desactivering in oktober

OPGELOST

Mijn nummer is sinds een dikke maand gedesactiveerd.
Reden: geen herlading gedaan in de laatste 12 maanden.

De Orange klantendienst vertelt me dat heractivatie niet gedaan wordt.

Waarom niet vroeg ik ? Policy.

Hoe Orange overhalen om toch mijn nummer te heractiveren.
Vermits de desactivatie niet lang geleden is, zou dit mogelijk moeten zijn.

Ik heb wel al de ombudsdienst aangeschreven. 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
E_Per
Gewaardeerd verkenner

Toch een happy end, met de hulp van de ombudsdiest.
Orange was uitzonderlijk bereid uit commerciële redenen het nummer te heractiveren. :-))



Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
E_Per
Gewaardeerd verkenner

Je kan je ook afvragen wat het nut is van die voorwaarde ?

Ik zou veronderstellen dat de voorwaarde ingevoerd is om inactieve GSM-nummers buiten gebruik te kunnen stellen, zodat de operator juridisch 'safe' zit bij het buiten gebruik stellen . Maar als duidelijk is dat het GSM-nummer nog gebruikt wordt (vermits de klant reageert), dan zou Orange zich niet stingent aan die voorwaarde moeten vasthouden. En ja stel dat nog meerdere mensen dat doen, wat is daar erg aan ?
Gaat dat meer werk kosten dan een nieuw nummer openen ?

Trouwens andere operatoren activeren het nummer opnieuw als de klant binnen de 3 maanden reageert.
Dus Orange moet het ook kunnen.

En jawel, dat is wel een teken van klantvriendlijkheid en coulantie.

TomB
Orange-werknemer

Beste, @E_Per ,

Ga eens langs in de shop en vraag of men kan inbellen voor deze nummer te herlanceren op een abonnement. Nadien kun je het abonnement gewoon terug op prepaid zetten. (contract onbepaalde duur)


Het zou kunnen dat dit wel een mogelijke oplossing is, hangt er van af of de nummer nog beschikbaar is.

Dit heeft trouwens niets te maken met de klant niet willen helpen of klantvriendelijkheid maar gewoon met algemene voorwaarden en technische zaken.

Alvast een fijn weekend,

Shop Medewerker
Tom

E_Per
Gewaardeerd verkenner

Toch een happy end, met de hulp van de ombudsdiest.
Orange was uitzonderlijk bereid uit commerciële redenen het nummer te heractiveren. :-))



0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@E_Per 

Veel mensen lezen amper nog de voorwaarde. Tot ze merken dat op een dag iets niet meer werkt, zoals een herlaadkaart. Heel jammer, maar zoals @patrick2  al heeft aangehaald, hier is niets meer aan te doen. Je nummer ben je kwijt

Informatie van Orange:

Voor elke herlaadbeurt blijft je belkrediet 12 maanden geldig.

Heb je nog belkrediet op je herlaadkaart voor je herlaadt, dan wordt de geldigheid van je oude belkrediet ook verlengd met 12 maanden.
Heb je je resterende belkrediet niet opgebruikt voor de vervaldatum, dan gaat je belkrediet helaas verloren. Dan wordt je kaart automatisch geannuleerd en ben je niet langer bereikbaar op dit nummer.

Wil je dit in de toekomst vermijden, dan moet je zeker minstens 1 keer per jaar herladen of neem een abonnement.

Leden met de meeste pluimen