Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-12-20 20h23
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Mijn nummer is sinds een dikke maand gedesactiveerd.
Reden: geen herlading gedaan in de laatste 12 maanden.
De Orange klantendienst vertelt me dat heractivatie niet gedaan wordt.
Waarom niet vroeg ik ? Policy.
Hoe Orange overhalen om toch mijn nummer te heractiveren.
Vermits de desactivatie niet lang geleden is, zou dit mogelijk moeten zijn.
Ik heb wel al de ombudsdienst aangeschreven.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Toch een happy end, met de hulp van de ombudsdiest.
Orange was uitzonderlijk bereid uit commerciële redenen het nummer te heractiveren. :-))
Je kan je ook afvragen wat het nut is van die voorwaarde ?
Ik zou veronderstellen dat de voorwaarde ingevoerd is om inactieve GSM-nummers buiten gebruik te kunnen stellen, zodat de operator juridisch 'safe' zit bij het buiten gebruik stellen . Maar als duidelijk is dat het GSM-nummer nog gebruikt wordt (vermits de klant reageert), dan zou Orange zich niet stingent aan die voorwaarde moeten vasthouden. En ja stel dat nog meerdere mensen dat doen, wat is daar erg aan ?
Gaat dat meer werk kosten dan een nieuw nummer openen ?
Trouwens andere operatoren activeren het nummer opnieuw als de klant binnen de 3 maanden reageert.
Dus Orange moet het ook kunnen.
En jawel, dat is wel een teken van klantvriendlijkheid en coulantie.
Beste, @E_Per ,
Ga eens langs in de shop en vraag of men kan inbellen voor deze nummer te herlanceren op een abonnement. Nadien kun je het abonnement gewoon terug op prepaid zetten. (contract onbepaalde duur)
Het zou kunnen dat dit wel een mogelijke oplossing is, hangt er van af of de nummer nog beschikbaar is.
Dit heeft trouwens niets te maken met de klant niet willen helpen of klantvriendelijkheid maar gewoon met algemene voorwaarden en technische zaken.
Alvast een fijn weekend,
Shop Medewerker
Tom
Toch een happy end, met de hulp van de ombudsdiest.
Orange was uitzonderlijk bereid uit commerciële redenen het nummer te heractiveren. :-))
Veel mensen lezen amper nog de voorwaarde. Tot ze merken dat op een dag iets niet meer werkt, zoals een herlaadkaart. Heel jammer, maar zoals @patrick2 al heeft aangehaald, hier is niets meer aan te doen. Je nummer ben je kwijt
Informatie van Orange:
Voor elke herlaadbeurt blijft je belkrediet 12 maanden geldig.
Heb je nog belkrediet op je herlaadkaart voor je herlaadt, dan wordt de geldigheid van je oude belkrediet ook verlengd met 12 maanden.
Heb je je resterende belkrediet niet opgebruikt voor de vervaldatum, dan gaat je belkrediet helaas verloren. Dan wordt je kaart automatisch geannuleerd en ben je niet langer bereikbaar op dit nummer.
Wil je dit in de toekomst vermijden, dan moet je zeker minstens 1 keer per jaar herladen of neem een abonnement.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
9 | |
5 | |
3 | |
3 | |
2 |