annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Decoder wil niet uit stand-by

Topic gestart op: 26-11-20 03h11

Antwoorden: 18 antwoorden

Jelle1983
Ervaren verkenner

Decoder wil niet uit stand-by

OPGELOST

Als wij onze decoder aanzetten met onze afstandsbediening springt  het standby lampje van oranje naar groen om dan direct terug oranje te worden.

Gebeld met klantendienst. Wij hebben alle stappen gevolgd zoals ons uitgelegd door klantendienst (reset, factory reset, stroom uit,...). Zij konden dit ook niet oplossen.

Een technieker is een nieuwe decoder met andere afstandsbediening komen plaatsen maar het probleem blijft.

 

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Jelle1983
Ervaren verkenner

De klantendienst bij Orange heeft mij verschillende manieren van reset laten doen. Met de reset knop, stroom uittrekken,... 

 

Toen de technieker er nog was werkte de decoder (toffe mens trouwens). Die slaat de deur achter zich dicht en het probleem steekt dus terug de kop op.

 

Het ligt misschien aan een update van de decoder? Ik zal nog even wachten misschien patchen ze het probleem of komt er iemand met de oplossing. 🙂

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Josette
Wijze
Wijze

@Jelle1983  inderdaad jammer,

maar nu begin je met een propere lei.

Je mag deze als opgelost aanvinken als je wil.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

18 ANTWOORDEN 18
Josette
Wijze
Wijze

@Jelle1983  goedemiddag. 

Hier werkt weer alles goed.

Bij jullie ook?

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Jelle1983
Ervaren verkenner

Hier werkt ook terug alles normaal. 👍 Wel jammer dat onze oude decoder met onze opnames juist vervangen was. ☹️ Had ik nog een paar dagen langer gewacht...  Maar nu heb ik wel terug een gloednieuwe decoder 😊 Veel kijkplezier 😉

Josette
Wijze
Wijze

@Jelle1983  inderdaad jammer,

maar nu begin je met een propere lei.

Je mag deze als opgelost aanvinken als je wil.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Johevri
Ervaren verkenner

Hier steekt op 18/12/2020 eenzelfde probleem op met de decoder. Eenmaal met de afstandsbediening de decoder uitgezet gaat het rode lampje branden. Daarna niet meer aan te krijgen met afstandsbediening. We zien wel even het groene lampje op de decoder opflikkeren om direct daarna weer rood te worden.
Volgende trouble shooting gedaan:
- nieuwe batterijen afstandsbediening
- afstandsbediening opnieuw geconfigureerd
- diagnose test decoder uitgevoerd
- koeling decoder OK
- diverse malen harde reset uitgevoerd (nieuwe boot up) - verhelpt het probleem niet
- Decoder kan ik starten door aan/uit knop op de decoder erg lang in te houden (min. 5 sec) totdat groene lampje aanblijft.

Dit kan natuurlijk geen blijvende oplossing zijn. Lijkt mij niet erg goed voor de hardware. Zal na het weekend 5000 bellen, zien of zij een oplossing hebben. Die zal ik hier zeker terugkoppelen.

Johevri
Ervaren verkenner

Vandaag 5000 gebeld en nogmaals onder telefonische begeleiding o.a. de stappen uitgevoerd zoals "factory reset". Resultaat blijft eender. Alleen eerste keer goed, daarna wil de decoder slechts uit standby na snel meermaals drukken op de aan/uit knop van de afstandsbediening of die van de decoder. Na uitschakeling, uiteraard ca. 10 sec gewacht om decoder opnieuw in te schakelen.
Dit conform wat ik gemerkt had tijdens het weekend: als de decoder langere tijd (>12uur) op standby heeft gestaan het bij de eerste poging wel direct lukt om via de afstandsbediening de decoder aan te zetten. Getracht een filmpje te maken van de statuslampjes van de decoder gedurende het verwoed inschakelen, maar daarin zijn de kleuren en verandering van de lampjes niet te herkennen (?)
Er wordt een technieker afgestuurd.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen