annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Opname conflict (mijn ergernis)

Topic gestart op: 01-01-21 19h48

Antwoorden: 36 antwoorden

Law
Veteraan verkenner

Opname conflict (mijn ergernis)

Ik neem tegenwoordig zoveel op dat ik wel overal wel ergens een opname conflict krijg :(.

 

Is het niet mogelijk om met een software upgrade om de gelijktijdige opnames te verhogen of is dit echt decoder gerelatteerd??

Ik wil zo veel dingen zien waardoor ik vaak op 2 opnames tegelijk zit en een 3de zie en een vierde niet kan programeren.

Ik programmeer nog heel vaak op zenders waar je geen stream platform heeft of toch nog reclame krijg (zoals vtmGO).

 

Labels (3)
0 pluimen
36 ANTWOORDEN 36
patrick2
Wijze
Wijze

@Law  

ah oke heb die post dan gemist niet gezien. 

Des te beter dan ze het toch buiten hebben gebracht maar nu nog de praktijk wat er gaat komen. Laten we hopen dat de uitrol ervan snel kan gebeuren. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Law
Veteraan verkenner

@patrick2  let's hope

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Law  en @patrick2 

Ik zou hier toch, voor de volledigheid, even willen terug inpikken op iets uit het begin van de discussie.

De vraag was origineel of een software upgrade van de decoder het zou toelaten om meer programmas's tegelijk op te nemen.

Het antwoord hierop is zowel ja als neen;

  • Het is neen in die zin dat er slechts zoveel programma's simultaan kunnen opgenomen worden als er tuners in de decoder zitten. Een firmware upgrade verandert dus niks aan het aantal beschikbare tuners. Om twee programma's op te nemen en een derde simultaan te bekijken heb je dus drie tuners nodig. Je kan softwarematig geen extra tuner inbouwen, dat is wel logisch denk ik.
  • Het is ja in die zin dat er in sommige modellen meer tuners inzitten dan gebruikt worden. Daarom dat men in de Franstalige kant van het land meer programma's tegelijk kan opnemen met dezelfde decoders. Er zijn er gewoon meer vrijgegeven door de firmware.

De achterliggende reden is simpel: als je een programma wil opnemen moet je het kunnen ontvangen ook. Dus per programma dat er tegelijkertijd beschikbaar moet zijn moet er een tuner zijn. Dat het nu opgenomen moet worden of bekeken heeft geen belang.

Waarom stelt zich deze problematiek niet meer met de nieuwe generatie toestellen? Omdat alles in de cloud gebeurt en niet meer lokaal op de harde schijf. Je geeft via de programmagids een uitzending aan die je wil opnemen en dat gebeurt dan in de cloud, zonder dat uw decoder dat programma effectief zelf moet downloaden. Geen tuner nodig dus.

Eigenlijk zit het nog eenvoudiger in elkaar. Stel je voor dat 10.000 klanten hetzelfde programma willen opnemen. Denk je echt dat de provider 10.000 keer dat programma in de cloud gaat wegschrijven? Neen dus ... In de praktijk worden alle uitzendingen in de cloud bewaard gedurende een zekere tijd. Wanneer iemand aangeeft een programma te willen opnemen wordt aan dat betreffende programma een flag geplaatst met uw naam. Die flag laat u dan toe om later dat programma te bekijken. Aan één opname in de cloud kunnen dus best 10.000 flags hangen ...

Er komt natuurlijk nog heel wat meer bij kijken dan dit, maar dit is dus wel het werkingsprincipe. Het grote nadeel ervan is dat wanneer er iets mis gaat in de cloud alle 10.000 klanten die "opname" kwijt zijn ...

Ik hoop dat dit een beetje begrijpelijk is voor iedereen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  

Dat is een duidelijke uitleg hierover waarvoor dank. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@patrick2 

Da's met plezier gedaan hé. Daar dient Tribe ook voor, nietwaar ... 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen