annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV Gids en werkelijke start kloppen niet

Topic gestart op: 27-05-19 18h22

Antwoorden: 28 antwoorden

pauwelynn
Aspirant verkenner

TV Gids en werkelijke start kloppen niet

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Is dit een gekend probleem?

Labels (1)
28 ANTWOORDEN 28
patrick2
Wijze
Wijze

@a148146  de informatie van tv gids en uur komt uit dezelfde informatie bron als dat van Telenet en dat is namelijk het mediahuis te Vilvoorde. Hoe de tv gids gemaakt word ga ik niet uitleggen , ben daar geweest hoe alles wordt gemaakt en is vrij ingewikkeld. Komt er eigenlijk op neer dat de programma's gemaakt worden daar een uur erbij gezet wordt en dat deze opgeladen wordt in de tv gids. Maar dat gebeurd allemaal op voorhand en dus moest er ergens iets zijn wat uitloopt of wat ingekort is of andere dingen zullen er met opnames dingen mis lopen of zelfs op live tv. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Chiquita
Aspirant genezer

Is dit niet "eenvoudig" op te lossen door een unieke start & stop code mee te sturen?
Net voor en net na het programma.


 

patrick2
Wijze
Wijze

@Chiquita  dat zal niet gaan ook niet wegens programmatie.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
a148146
Leidende verkenner


@pauwelynn  schreef:

Sinds kort hebben wij het probleem met onze opnames, waarbij de decoder al begint op te nemen alvorens het programma daadwerkelijk begint. 

Zijn er nog die dit probleem hebben? Soms is het zo erg dat de opname al een half uur voor de start van het programma begint. Dit betekent echter ook dat de opname een half uur vroeger eindigt, waardoor we telkens het laatste deel van de aflevering missen. 

Is dit een gekend probleem?

 Niet dat ik weet, ik ben daar nu wel al even weg maar heb daar toch nooit één of ander probleem gekend. Ben enkel weg gegaan vanwege het voetbal omdat het er niet aanwezig was. Je kan eens proberen die box een 15 sec. stroomloos te zetten en dan weer op te starten. Hier bij Telenet heb ik ook altijd met die nieuwe box dat ik een serie opneem dat die altijd bezig is en dan moet ik die terugspoelen, enkel films beginnen op de zelde sec. Je kan hem anders ook resetten ik dacht dat je het met een tandenstoker kon doen, maar misschien heb je een boekje.


 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen