Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 26-11-22 19h22
Antwoorden: 8 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste,
Sinds een maand ben ik orange klant en tracht ik beeld en geluid van de soundbar gelijk te stellen. Mijn geluid komt te laat.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd die me aangeraden waren via de technische dienst:
- hdmi cec uitzetten
- spdif latency aanpassen (dit werkt niet want mijn geluid komt te laat als deze op 0 staat)
- soundbar via optische spdif kabel- tuplink connecteren met tv box ( deze kabel past niet)
Kan er mij iemand hierbij helpen? Want het lijkt me dat de klantendienst me niet kan helpen.
Als ik naar netflix kijk via smarttv, heb ik dit probleem niet. Dus het ligt niet aan de soundbar maar aan de tvbox.
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Je moet dat artikel van mijn vorig bericht eens doorploegen en het een en ander eens proberen
Dig through your TV and soundbar’s settings for any features that alter the video and audio in some way. In particular, look through your soundbar’s menu for equalizer settings, presets like “movie” and “sports” mode, dialogue enhancers and volume levelers, or features like “virtual 3D” surround sound. Turn them all off, and you should find the delay is much smaller, if not eliminated. All those features require processing on the part of your device, which takes a few milliseconds of time.
In my experience, this lip sync problem is most common when sending audio from your TV to your soundbar using HDMI ARC or optical out. Your TV sends the audio to the soundbar, the soundbar takes a moment to unpack the signal, and sends it out after the corresponding video has reached your eyeballs.
However, your TV may be able to do this audio unpacking process itself—taking the load off your soundbar and allowing the two to stay in sync. In your TV’s audio settings, see if you can change the audio format to PCM instead of Dolby Digital, bitstream, or passthrough. I’ve found this fixed the audio delay on all my TVs.
The best solution, in my opinion, is to re-configure how your soundbar and TV are connected. If your Roku is connected to your TV, which then sends audio to your soundbar over HDMI ARC or optical, you’ll have to use the above (often imperfect) solutions to mitigate the delay. But if you plug your Roku into the soundbar, then pass video through the soundbar to the TV via HDMI cable, any delay caused by audio processing will disappear—because your soundbar will wait to send the video to the TV until all its work is done unpacking the audio. (This may introduce a video delay instead, if your TV is doing its own processing, like motion smoothing, but you can use the lip-sync feature on your soundbar to delay the audio to match.)
Ik heb eveneens deze box ontvangen deze week.
Er zit simpel geen surround op deze orange box.
Orange belde mij op met de bevestiging hiervan,
ik zal dus een andere provider moeten aanspreken.
Waarom de installateur de mensen niet inlicht als er een receiver aanwezig is waarvan ze weten dat deze onbruikbaar zal worden kan bij mij niet door het beugeltje!
Het probleem doet zich enkel voor wanneer er afgespeeld wordt vanaf de tv box. Het heeft volgens mij te maken met geluid en beeld dat gesplitst wordt uit de tv box, maar hoe los ik dit op?
Het geluid van soundbar kan ik enkel maar uitstellen en niet negatief ten op zichtte van beeld plaatsen.
Je moet dat artikel van mijn vorig bericht eens doorploegen en het een en ander eens proberen
Dig through your TV and soundbar’s settings for any features that alter the video and audio in some way. In particular, look through your soundbar’s menu for equalizer settings, presets like “movie” and “sports” mode, dialogue enhancers and volume levelers, or features like “virtual 3D” surround sound. Turn them all off, and you should find the delay is much smaller, if not eliminated. All those features require processing on the part of your device, which takes a few milliseconds of time.
In my experience, this lip sync problem is most common when sending audio from your TV to your soundbar using HDMI ARC or optical out. Your TV sends the audio to the soundbar, the soundbar takes a moment to unpack the signal, and sends it out after the corresponding video has reached your eyeballs.
However, your TV may be able to do this audio unpacking process itself—taking the load off your soundbar and allowing the two to stay in sync. In your TV’s audio settings, see if you can change the audio format to PCM instead of Dolby Digital, bitstream, or passthrough. I’ve found this fixed the audio delay on all my TVs.
The best solution, in my opinion, is to re-configure how your soundbar and TV are connected. If your Roku is connected to your TV, which then sends audio to your soundbar over HDMI ARC or optical, you’ll have to use the above (often imperfect) solutions to mitigate the delay. But if you plug your Roku into the soundbar, then pass video through the soundbar to the TV via HDMI cable, any delay caused by audio processing will disappear—because your soundbar will wait to send the video to the TV until all its work is done unpacking the audio. (This may introduce a video delay instead, if your TV is doing its own processing, like motion smoothing, but you can use the lip-sync feature on your soundbar to delay the audio to match.)
Bedankt!
Ik heb doorloop als geluidsuitvoer geselecteerd en nu loopt beeld en geluid eindelijk gelijk.