Profil de Mattie

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Tv - tv-gids maar 1 dag en geen miniatuurweergave

Hallo,

ik zit met het volgende probleem,

De programmagids gaat maar 1 dag ver en de miniatuurweergave is er niet in de programmagids.
Het vreemde is dat als ik de ethernet kabel op de digicoder even uittrek en opnieuw insteek, dit wel werkt.  Echter na +/- 1 dag is dat weer hetzelfde en kan ik die handeling herhalen.

Wanneer het probleem zich voordoet, en ik ga via de instellingen een internettest doen, dan zegt hij dat alles "ok" en "uitstekend" is.  Op de modem zie ik ook dat de digicoder correct een IP adres krijgt.

De digicorder is direct verbonden met de modem.

Bedankt!

Mattie

Super User

• 

7.7K  messages

Nooit tegengekomen @Mattie 

Kun je de ethernetkabel van de decoder even uit trekken en deze op wifi zetten  en zien hoe dat evolueert ?

( weet dat als wifi geconfigureerd is en je een ethernet kabel in de decoder steekt, die automatisch de kabel zal gebruiken)

Veel internet verkeer gebruikt de decoder niet - tenzij je de nieuwe hebt en IPTV doet ( netflix, apple TV, ...)

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

@Gregory , dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd, maar is hetzelfde resultaat.  Dan werkt het even, maar de volgende dag niet meer.  Heb nog de oude decoder.  Andere aparaten die met kabel verbonden zijn en waar een monitoring opstaat, maken geen melding dat de ethernet connectie zou onderbroken zijn.

Wat ik wel vreemd vind dat als ik een test doe van zowel mijn WIFI als Ethernet, hij altijd zegt dat alles in orde is...

Bedankt alvast voor je antwoord.

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Misschien nog even bij vermelden,
Op dit moment doet dit het zich dus ook voor, als ik dan even kijk naar mijn netwerkverkeer, zie ik gewoon dat mijn modem info uitwisselt met één of andere Orange server.

Mattie_0-1662893609884.png

Super User

• 

7.7K  messages

Daar kan ik persoonlijk niet veel mee doen @Mattie 

Dan moet er ergens een probleem zijn met de decoder - meer dan Orange contacteren zit er niet

Je kunt ook overwegen ( al is dit geen echte oplossing voor je probleem ) van de nieuwe decoder te nemen, kost wel 49 EUR als je die zelf installeert, plus nog eens 59 EUR als Orange die moet installeren

Heb mijn oude vervangen door die nieuwe - zelf installatie - beklaag het mij niet.  Blokkeert niet meer zoals de oude

Installatie nieuwe TV decoder - Tribe (orange.be)

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Ja, dit is weer een andere discutie, ik heb geen goesting om een nieuwe decorder aan te schaffer daar ik er een apple TV heb naast staan.  Dus veel voordeel haal ik daar niet uit, en vind dat als je X aantal jaar klant bent, je zelf niet hoeft te betalen voor falende hardware...

Heb de modem eens in DMZ zone gezet, kijken of dit het probleem oplost.  Het enige vervelende is dat als als ik een wijziging doe, altijd een dag dien te wachten vooraleer het probleem optreed... 

toch bedankt!

Super User

• 

7.7K  messages

Ja, was maar een suggestie - kan ook Apple TV vanaf mijn TV doen

Afwachten dus

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Ja, ik bedoel dus een fysiek apple tv kaske waar je ook vtm go en vrt max ed apps kan opzetten en airplay ed heeft… weet niet of je dat met de nieuwe box ook allemaal kan…

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

Net de helpdesk aan de lijn gehad, zien geen probleem.
Digicorder op een andere poort moeten steken en de digicorder gereset.

Zullen morgen zien wat het resultaat is 🙂

Apprenti guérisseur

• 

165  messages

even een update hierover,

aangezien de helpdesk hier niet mee kon verder helpen,
Ik heb dus via de reset knop aan de achterkant de fabrieksinstellingen van de digicorder hersteld, daarna de installatie wizard doorlopen.  So far, so good, voorlopig werkt dit terug.

Super User

• 

7.7K  messages

Fingers crossed @Mattie 

Loading...