annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Topic gestart op: 06-01-22 13h00

Antwoorden: 13 antwoorden

saied
Aspirant verkenner

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Ik ben enkele maanden geleden geswitcht van Telenet internet+TV naar Orange Internet zonder TV.

Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.

Sinds gisteren is het signaal van de openbare zenders gestopt. Is dit normaal? Zijn de openbare zenders niet altijd vrij te ontvangen als je actieve kabel zonder TV abonnement hebt?

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
patrick2
Wijze
Wijze

@phil48 

Denk niet dat het daar aan ligt want als je de zin goed leest had @saied dus wel degelijk deze zenders toen de filter al geplaatst werd. 

Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.

Als de filter dus geplaatst wordt heeft de klant geen enkele zender tot zijn beschikking dus ook de 'vrije' zenders niet. Dus waarom de zenders nog wel te zien waren ligt niet aan de filter want een filter wil zeggen signaal voor alle zenders of geen enkel signaal meer.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@saied 

Daar kan ik niet direct op antwoorden geen idee sorry.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@saied 

Een kabel abonnement dien je wel te betalen om je zenders te ontvangen. Bij Orange betaal je het kabel abonnement omdat je eventueel een decoder bij neemt of de tv plus app daar zit dat in verwerkt in je Love pack maar bij Telenet kan je nog een 'los' kabel abonnement nemen. Van zodra je tv opzegt dan zal je tv signaal ook stop gezet worden na een tijdje zoals @Gregory al zegt een filter te plaatsen. Dit is gewoon om zwart kijken tegen te gaan niet meer en niet minder want iedereen moet het betalen.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk dat ze daar een filter op zetten @saied 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen