annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Topic gestart op: 06-01-22 13h00

Antwoorden: 13 antwoorden

saied
Aspirant verkenner

Vrije ontvangs openbare zenders via kabel

Ik ben enkele maanden geleden geswitcht van Telenet internet+TV naar Orange Internet zonder TV.

Na de switch is het signaal van commerciële zenders geblokkeerd, maar ik kon lange tijd nog wel de openbare zenders (Een en Canvas) ontvangen via de kabel zonder abonnement.

Sinds gisteren is het signaal van de openbare zenders gestopt. Is dit normaal? Zijn de openbare zenders niet altijd vrij te ontvangen als je actieve kabel zonder TV abonnement hebt?

Labels (1)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Proximulantis
Leidende verkenner

@patrick2 @saied 

Dit maakt onderdeel uit van het nieuwe micro signaal.
Het analoge signaal op de telenet kabel gaat er uit en word veranderd naar micros signaal.

 

hoe het verder gaat met de gratis openbare omroep geen idee.

Meer info vind je hier: De Signaal Switch komt eraan - Telenet

Kan zijn dat ik het toppic verkeerd begrepen heb...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Proximulantis 

Ik heb die switch al heel lang geleden gemaakt dus heeft daar niks mee te maken. 

Heb zelf ook bij Telenet gewerkt dus ik weet dat als er een filter komt dan is je signaal volledig afgesloten is. Waarom dus die 'vrije' zenders door komen kan ik niet op antwoorden dus heeft die de zenders ontvangen nog voordat de filter geplaatst is. 

Maat betreft die switch en alles wat er achter werkt die uitleg ken ik maar al te goed aangezien mijn ervaringen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Proximulantis
Leidende verkenner

@patrick2 Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet - Beeld en geluid - Nieuws - Tweakers

ik dacht dat de publieke omroep open moest blijven.

 

Maar hier vind ik dat er nog mensen zijn met gelijkaardig probleem: VRT, canvas en ketnet geen signaal - De Netweters

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Proximulantis 

Nee de 'vrije' zenders zijn ook gewoon uit de lucht daar is niks tegen in te brengen. Filter is geen signaal en daar zal niemand niks aan veranderen. Je moet een kabel abonnement betalen om die zenders ook weer te kunnen zien. 

Schermafbeelding 2022-01-08 om 15.23.10.png

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen