annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Interne IP's onbereikbaar

Topic gestart op: 10-04-25 12h21

Antwoorden: 12 antwoorden

Lars_
Aspirant verkenner

Interne IP's onbereikbaar

Hallo,

Ik gebruik de ingebouwde WiFi van de Orange modem/router en daarnaast heb ik ook nog 2 access points. Deze hebben 3 verschillende SSID's (om te kunnen zien met welke AP ik verbonden ben), zo werkte het ook toen ik voorheen een Telenet modem/router had. Maar bij de Orange modem/router heb ik een vervelend probleem.

Bijvoorbeeld: ik ben verbonden met de SSID van de modem/router en kan alles bereiken (internet en alle interne IP's), ik stap dan naar buiten of boven en men GSM of laptop schakelt over naar de desbetreffende SSID (van de Cisco AP's) en alles blijft bereikbaar. Maar als ik dan terug naar binnen/beneden stap en opnieuw verbinding maak met de SSID van de Orange modem/router kan ik enkele minuten geen interne IP's bereiken (destination host unreachable). Op dat moment kan ik wel het internet bereiken, surfen en dergelijke lukt perfect, maar het lokale netwerk lijkt onbereikbaar. De DSN server krijg ik van de modem/router via DHCP en die staat juist op 192.168.0.1, de modem/router zelf dus.

Voorheen (Telenet router) had ik dit probleem niet, de AP's hebben nog steeds dezelfde instellingen, maar sinds ik de Orange router heb heb ik dit porbleem elke keer, consequent. Na enkele minuten verbonden te zijn geweest me de SSID van de Orange modem/router werkt het magischerwijs plots wel terug en kan ik alle interne IP's opnieuw bereiken.

Ik dacht, misschien wil de router de pakketten nog steeds naar één van de AP's stuurt omdat men gsm daar het laatst gezien was, en na enkele minuten update de ARP tabel en lukt het dan weer wel. Maar als dit waar zou zijn, dan zou ik toch ook porblemen ondervinden met het bereiken van het internet? Of niet?

Heeft iemand op dit forum ooit iets gelijkaardigs meegemaakt? Of iemand een vermoeden waaraan dit zou kunnen liggen?

Labels (1)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
Lars_
Aspirant verkenner

Ondertussen heb ik de volgende test gedaan waaruit op het eerste zicht toch blijkt dat het probleem effectief bij de Orange router ligt.

Ik sta binnen (orange router wifi) → Internet en interne IP's zijn bereikbaar.
Ik stap naar buiten en de Cisco AP (buiten) neemt over → Internet en interne IP's zijn bereikbaar.
Ik stap terug naar binnen en de Orange router (gelijkvloers) neemt over → Enkel internet is bereikbaar.
Ik stap door naar boven en de Cisco AP (1e verdiep) neemt over → Internet en interne IP's zijn bereikbaar.
Ik stap terug naar beneden en de Orange router (gelijkvloers) neemt over  → Enkel internet is bereikbaar.

Dit alles in een tijdspanne van 1 minuut. Na enkele minuten wachten op de Orange router's wifi werkt alles terug wel zoals het hoort.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan zijn dat je telefoon een ander ip krijgt bij overgang Cisco >> Orange en efkens buiten strijd is

0 pluimen
tommydaboy
Aspirant verkenner

Zou niet mogen want de Orange router doet de DHCP (die uitstaat op de AP's). Het zou al net moeten lukken dat de lease time net op dat moment verloopt. Dan zou het probleem zich niet steeds mogen stellen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Weet het ook niet .  Je komt toch niet even op het guest network van de Orange router terecht ?

0 pluimen