annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange Flybox - modems en simlock vrij?

Topic gestart op: 02-01-21 22h33

Antwoorden: 3 antwoorden

FlashWeave
Ervaren verkenner

Orange Flybox - modems en simlock vrij?

Weet er iemand of er een overzicht bestaat van de verschillende Flybox modems van Orange,
en of deze al dan niet simlock vrij zijn?

Mijn ouders beschikken over een TP-Link Archer MR200 mét Orange Flybox abonnement.
Ik testte deze met een Mobile Vikings data-only prepaid SIM, en dit werkt perfect.

TP-LINK-Archer-MR200.jpg

Omdat ik de aankoop van een 2dehands Flybox overweeg voor sporadisch internet in een tweede verblijf, wil ik graag weten of alle Flybox modems simlock vrij zijn.

Hoe zit het bijvoorbeeld met de Huawei B525s?

Of met de actuele Flybox modem?  En wat is het merk & type van deze laatste?

flybox_4gplus_front1_lowres.png

Labels (1)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Gregory
Wijze
Wijze

@FlashWeave 

Het is hier al eens vermeld door een klant dat je in een flybox een andere sim kaart kunt steken

Hier onder punt 5 onderaan wordt bevestigd dat je in de flybox ook een andere sim kaart kunt steken

Tips&tricks : Flybox HOME - Tribe (orange.be)

Verder hoef je niet per se een tweedehands flybox te kopen - er zijn nog andere 4g routers op de markt 

4G router kopen? - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis

De TP-Link Archer MR200 van je ouders kost er minder dan 100 EUR

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@FlashWeave 

Let er trouwens op, Orange heeft recent nog een wijziging aan de voorwaarden doorgevoerd: een FlyBox mag voortaan enkel nog gebruikt worden op het thuisadres van de eigenaar. Je mag er dus niet meer mee op verplaatsing gaan werken. Dus ook geen tweede residentie.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@FlashWeave 

De Flybox bij Orange telt maar één type Flybox en dat is diegene die ze aanbieden om los te kopen of in combinatie met een abonnement. Anders zit je al een aan modem / router van Orange met vast internet. 

Als je een eigen 4G modem aankoopt de Huawei zoals je in het voorbeeld stelt dan denk ik dat je daar je een simkaartje in kan doen. Let wel op dat Orange er een gebruikers regel aan toepast dat je hun simkaart met de aanbieding niet kan gebruiken. 

Modem: voorwaarden

Om gebruik te maken van Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) moet je een modem aanschaffen die compatibel is met de aanbieding (Flybox). Het gebruik van een andere modem of een ander apparaat dan de modem die aangekocht wordt bij de intekening op deze aanbieding wordt geblokkeerd.

Of dat de tweedehands modems die verkocht worden simlock vrij zijn weet ik niet je kan dat altijd proberen. Hier heb je ook nog eens alle voorwaarden die Orange stelt voor het gebruik van de Flybox.

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/home-flybox

 

 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen