Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-08-24 21h43
Antwoorden: 4 antwoorden
Mijn internet is al minstens een week erg traag.
Ik heb een bekabelde verbinding met de modem op mijn PC en ook alle wifi toestellen zijn (zeer) traag.
Speedtest resultaten tonen zowaar een hogere uploadsnelheid dan download! orangenetworktest.speedtestcustom.com/result/26f2a4d0-5c06-11ef-a0dc-8b472fb812fc : 8Mbps download / 9 Mbps upload
Modem werd al eens gereset zonder resultaat. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je al geprobeerd om:
Een bekabelde verbinding proberen: Probeer eens een bekabelde speedtest te doen. Geeft deze in een laag resultaat? Consulteer de klantendienst.
Je wifi-kanaal te veranderen: Andere apparaten in de buurt kunnen interferentie veroorzaken.
Je router te resetten naar de fabrieksinstellingen: Dit kan soms helpen bij het oplossen van problemen. Als dit niet werkt, neem dan contact op met de Orange klantendienst. Ze kunnen je verder helpen met het oplossen van het probleem.
Heb je al eens ff gekeken of je van je vast internet niet je totaal volume hebt opgebruikt ? Kan zijn dat je door je volume bent en dan wordt je op maalband gezet.
Volgens mijn contract: Met de aanbieding Start Fiber haal je een downloadsnelheid van 150 Mbps en een uploadsnelheid van 15 Mbps.
De internetdienst omvat de huur van de modem en een onbeperkt downloadvolume voor persoonlijk en normaal privégebruik.
Hey @Vampster ,
Onbeperkt is altijd met een sterretje (*) in België 😅. Met andere woorden, je kan aan volle snelheid 3TB ofwel afgerond 3000Gb downloaden en dan vlieg je op smallband/vertraagde snelheid. Heel weinig mensen geraken aan deze limiet maar sommige heavy users doen dit met de vingers in de neus.