annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraag mesh wifi orange

Topic gestart op: 07-07-20 12h01

Antwoorden: 9 antwoorden

vdbusschetom
Gewaardeerd verkenner

Vraag mesh wifi orange

OPGELOST

Beste ik overweeg de mesh wifi pack met twee zenders te nemen.

Ik vroeg me af ofdat dan de vaste router (zwarte) die ik nu heb ook nog zou kunnen dienen als wifi toegangspunt. Ik zou die ander twee dan verbinden op een andere plaats via powerline.

 

Alvast bedankt.

Labels (2)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@vdbusschetom  ja je kan je , zoals jij dat noemt je zwarte router maar het is de modem , gewoon laten dienst doen met wifi. Je Mesh kan je dan ergens anders in je huis plaatsen. Maar als je in een huis woont wat heel klein is waardoor alles bij elkaar komt te staan ga je wel problemen kunnen ondervinden dus zie dat je huis groot genoeg is om dit te kunnen doen. Want hoe kleiner je oppervlak des te minder Mesh torens te plaatsen. Maar moest je toch hinder ondervinden kan je altijd de wifi in de modem uitzetten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
patrick2
Wijze
Wijze

@vdbusschetom  ja je kan je , zoals jij dat noemt je zwarte router maar het is de modem , gewoon laten dienst doen met wifi. Je Mesh kan je dan ergens anders in je huis plaatsen. Maar als je in een huis woont wat heel klein is waardoor alles bij elkaar komt te staan ga je wel problemen kunnen ondervinden dus zie dat je huis groot genoeg is om dit te kunnen doen. Want hoe kleiner je oppervlak des te minder Mesh torens te plaatsen. Maar moest je toch hinder ondervinden kan je altijd de wifi in de modem uitzetten.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


FlashWeave
Ervaren verkenner

@patrick2 Ter info: dit topic is al wat ouder, maar dit antwoord klopt niet.

Orange geeft officieel aan dat de wifi van de modem uitgeschakeld moet worden:

Waarom moet ik de wifi van de modem uitschakelen? (en wifi-uitbreidingsoplossingen) | Mesh WiFi | Or...

Waarom moet ik de wifi van de modem uitschakelen? (en wifi-uitbreidingsoplossingen)

  • In afwachting is het echter niet mogelijk om de modems van Orange (en de repeateroplossingen die in de winkel worden verkocht) te laten samenwerken met de Mesh WiFi-modules in je netwerk.
  • Zelfs met eenzelfde netwerknaam (op je Mesh-netwerk en je modemkabel), zal er dus geen mobiliteitsbeheer zijn van je toestellen (smartphone, laptop, …) tussen het Mesh WiFi-netwerk en het wifisignaal van je modemkabel.
  • Concreet zal er dus vertraging optreden of zal het signaal onderbroken worden wanneer je van het Mesh WiFi-netwerk overschakelt naar het andere netwerk (en vice versa).
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@FlashWeave  ik heb zelf een Mesh wifi systeem en heb het altijd laten werken met de wifi van de modem. Dus concreet gezegd gaat dat perfect hoor omdat ik het altijd zo toegepast heb. Misschien zijn de Mesh modules van Orange anders dat kan want ik heb wel een ander systeem en een duurder systeem ook. Dus als Orange dat als advies geeft goed dan kan je je daar aanhouden. Ik weet dat ik er nooit geen enkel probleem mee heb gehad en dat alles werkte naar behoren. Heb nu enkel een andere modem omdat mijn snelheden hoger geworden zijn en omdat ik andere functies nu heb. 

Maar goed we gaan het erop houden dat als orange het aanbeveelt dat we die richtlijnen gaan volgen. Nogmaals heb niks van Mesh van Orange in huis staan en kan het dus ook niet testen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Ab
Aspirant verkenner

Goed zo

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen