Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
18 ANTWOORDEN 18
Orange-werknemer
Orange-werknemer

Re: WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Hallo Thilor,

Dit is een gekend probleem met deze modem, en zal inderdaad opgelost worden met een firmware-update. Een precieze datum kan ik je daar helaas niet voor geven, maar we zijn er zeker en vast mee bezig.

Gr

Suzanne

Ronnes
Aspirant verkenner

Dat wil ik dus ook al lang doen , de router uitschakelen ,vanwege omdat de modem/router slecht geplaats is .En ik een betere router geplaatst heb elders maar toch vanwege de orange router problemen geeft hopelijk komt die update snel :-(

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

@SuzanneVok super, ook aub MAC-passthrough voorzien in de firmware van de Siligence modems!

0 pluimen
albertocapo
Gewaardeerd verkenner

Je kan dit probleem oplossen door de planner in te schakelen en al de vakjes zwart te maken. Je wifi schakelt dan niet meer aan.

Ronnes
Aspirant verkenner

Kan je daar specifieker in zijn ,ik ken er niet alles van :-(

0 pluimen
albertocapo
Gewaardeerd verkenner

Ga naar je instellingen van je modem/router 192.168.0.1 , dan onder mijn wifi zie je planner staan en dit schakel je in en maak je alle vakjes zwart.

Highlighted
Anonymous
Niet van toepassing

Zelfs dat werkt bij mij niet, na enkele dagen zag ik plots dat de Orange WiFi weer zichtbaar was, en inderdaad, terug actief op de router...

Ik keek zopas in de instellingen en ik merk op dat de 'schedule' die ik had ingesteld volledig is verdwenen...
Jammer dat er dergelijke bugs zijn, dit moet echt beter getest worden vooraleer men dit over heel België verdeelt met de techniekers die ze installeren.

Dus het deactiveren van de WiFi via de 'Schedule' werkt niet, en het simpelweg deactiveren van de WiFi met de aan/uit knop ook niet.

0 pluimen
albertocapo
Gewaardeerd verkenner

Bij mij werkt het zo wel, ik zet de planner aan en maak alles zwart en wifi blijft uit. Mss beter nieuwe router vragen dan aan orange.

0 pluimen
pezzonovante
Aspirant verkenner

hoi. check deze 3 opties eens gr

1. Jouw Wi-Fi
  2. Planning
  3. Wi-Fi plannen
  4. Maak alle vakjes grijs
  5. Klik op toepassen

Op deze manier is de Wi-Fi uit 

je kan ook gwn de wps knop 6sec inhouden dan gaat de wifi ook uit