annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Topic gestart op: 22-02-18 11h13

Antwoorden: 45 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Teur
Ervaren verkenner

Hallo,

 

De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

45 ANTWOORDEN 45
jdebonnet
Gewaardeerd verkenner

Hier ook nog steeds hetzelfde probleem. Gisteren wifi afgezet, vandaag opnieuw signaal.

Ik heb nu de planning ingesteld om nooit wifi te hebben. Benieuwd of dit zal blijven werken.

Bijna een jaar na de eerste melding is dit nog niet opgelost?

0 pluimen
kdb
Ervaren verkenner

Oke, dus even het volgende

 

Wij zijn overgeschakeld van Proximus naar Orange met de tv (en dus ook internet). 

Wij maakten in ons huis gebruik van 2 routers. Doordat Orange een nieuwe modem is komen plaatsen werken deze routers niet meer! Ja, ze werken wel nog en geven ook dat er wifi-signaal is maar als je er verbinding mee maakt en een pagina probeert te laden gebeurt er gewoon helemaal niets! 

 

Ik wil geen verbinding maken met die Orange modem (die staat bij ons trouwens ook op een slechte plaats), ik wil terug kunnen verbinden met mijn routers! Nu heb ik al in dit topic zitten lezen, en heb ik ook al die wifi van de modem proberen uit te schakelen. Via de planning alle vakjes grijs gemaakt. Dat werkt, alleen: ik krijg nog steeds geen wifi door mijn routers? 🙁 Ik heb ze ook al volledig losgekoppeld en terug ingestoken maar helpt niets...

 

Er staat wel dat ze 3 streepjes hebben maar ja zoals ik al zei, als je er dan verbinding mee maakt en een nieuwe pagina wilt laden gebeurt er niks...

 

ORANGE wil ons trouwens hiermee NIET helpen! Ik vind dit echt niet klantgericht eerlijk gezegd. Iemand die me kan helpen?!

albertocapo
Ervaren verkenner

Er is momenteel een internet storing in gans belgie (status.belnet.be), zal straks wel op het nieuws verschijnen. Zelfs als je de WiFi uitschakelde moeten je eigen routers werken.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Heb je die test pas vandaag uitgevoerd? Want dan kan het zijn dat je inderdaad nergens doorgeraakt omwille van de storing bij Orange.

Maar zeker is dat natuurlijk niet.

Wat wel zeker is: je zou uw eigen router gewoon aan de Orange router mogen hangen en dat zou meteen moeten werken. Als je niks uitschakelt kun je op beide WiFi netwerken aanloggen en ook dat moet werken.

En ofdat uw eigen router nu in bridge mode staat of niet, dat heeft enkel een invloed op interne IP adressen, verder zouden beide configuratie moeten werken zonder meer.

Enige beperking wanneer uw eigen router ook in router mode staat: je hebt dan dubbele NAT, maar voor de gewone huis- tuin- en keuken verbindingen maakt dat niks uit.

Kun je hier misschien eens een schema posten hoe uw netwerk er thuis uitziet? Dat kan helpen om mee te denken. Misschien ook even het merk en type eigen router meegeven.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen