annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Topic gestart op: 22-02-18 11h13

Antwoorden: 45 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Teur
Ervaren verkenner

Hallo,

 

De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

45 ANTWOORDEN 45
kdb
Ervaren verkenner

UPDATE: het internet op de desktop werkt weer. Blijkbaar dan toch een kabel die niet juist instak. 

 

Vraag is nu alleen nog altijd: hoe krijg ik mijn 2 routers werkende? Ik wil niet verbinden met de orange modem maar met mijn routers

kdb
Ervaren verkenner

UPDATE 2: ik kan terug verbinden met mijn routers én ze geven internet. Alleen echt wel suuuuuper traag. Voordien verbond ik altijd met D2 (router bovenverdieping) in het huis en had ik echt overal goed bereik. Is dit normaal?? Is dit gewoon het feit dat Orange goedkoop is en dat het prijsverschil ergens moet zitten? 

Is er ook geen mogelijkheid om internetsnelheid te testen? Is toch wel echt traag via de routers D en D2 hoor...

Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

We zullen die varkentjes eens één voor één wassen.

  1. Dat proximus ding. Dat is dus een powerline. Daarmee maak je een virtuele LAN kabel over het elektriciteitsnetwerk. Je hebt een master aan de ene kant en een slave aan de andere kant. Beide steken in een stopcontact, dat is hun verbinding met het e-netwerk. Beide heb ook een UTP poort. Daarin komt dan bij de zender een UTP kabel naar de router en bij de slave een UTP kabel naar de PC of gelijk welk ander toestel dat op het internet moet geraken. Bij u stak die in de decoder als ik me niet vergis. Het is normaal dat uw decoder blijft werken want die kan ook via WiFi werken. Heeft dus die kabel niet echt nodig.
  2. De internetsnelheid testen. Op uw PC kun je verschillende speedtests laten draaien.Er zijn er genoeg om uit te kiezen. Voor uw WiFi: je kan verschillende apps vinden die een speedtest kunnen doen. Maar wat je ook kan doen is een WiFi Analyzer downloaden. Daarmee kun je kijken welke WIFi netwerken er bij u allemaal in de buurt zijn, hoe ze heten, op welk kanaal ze werken en hoe sterk ze zijn. Een interessante is de WiFi Analyzer van Abdelrahman M. Sid. Deze geeft namelijk ook aan met welke snelheid je kan werken op het WiFi netwerk waarmee je momenteel verbonden bent. Zo kan je van elk van uw WiFi  netwerken meten hoe snel ze verbinden met de router en het internet. Wel telkens afloggen van het vorige netwerk en opnieuw bewust aanloggen op het volgende.

Hier een screenshot van de info pagina:

Screenshot_20200116-162852_WiFi Analyzer.jpg

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

Moet je ook de "Guest-Orange"-wifi van de modem uitschakelen? Misschien dat daar nog het probleem ligt.

0 pluimen
pezzonovante
Aspirant verkenner

hoi. check deze 3 opties eens gr

  1. Jouw Wi-Fi
  2. Planning
  3. Wi-Fi plannen
  4. Maak alle vakjes grijs
  5. Klik op toepassen

 

Op deze manier is de Wi-Fi uit 

 

je kan ook gwn de wps knop 6sec inhouden dan gaat de wifi ook uit

Screenshot_20180320-191631_Drive.jpg

 

Leden met de meeste pluimen