Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 16-12-23 22h33
Antwoorden: 3 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Wij kijken TV via Google Chromecast en een Go Extreme abonnement.
Op bvb mijn gsm staan er altijd verschillende APPs open ... een heel pak zijn natuurlijk systeem APPs. Maar op TV kijken we uiteraard maar naar 1 APP per keer, Netflix of TV Vlaanderen of andere TV APPs.
Nu is mijn vraag, als je switcht van bvb TV-Vlaanderen naar Netflix, wordt de TV-VL APP dan automatisch afgesloten of blijft daar data binnenkomen al kijk je alleen naar Netflix op dat moment? Ik zet bvb TV-VL telkens af voor ik switch naar VRT of VTM GO e.a. om zeker geen onnodige data te verspillen, maar is dat eigenlijk nodig?
(Onze vaste lijn, van Proximus, is abominabel, soms minder dan 5Mbps en TV hapert regelmatig, geen andere vaste lijn waar we wonen)
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Dan zul je gelijk hierboven een chromecast hebben met androidtv, en is het niet nodig om te sluiten.
Je kan eens een aantal instellingen nakijken, maar normaal is dat niet nodig.
Indien je streamt van je gsm naar je chromecast kan je de achtergrond gegevens beperken, apps die dan niet op de voorgrond draaien zullen geen gegevens meer verbruiken:
Na stap zes kunnen Android-apps geen mobiele data meer verbruiken in de achtergrond. Het blijft wel mogelijk om mobiele data te verbruiken zodra de app actief – door jou als gebruiker – wordt gebruikt.
Kijk dan ook even of je tv een usb aansluiting op de achterkant heeft, als je die als stroomvoorziening voor je chromecast gebruikt, zal deze ook uitschakelen en blijft die niet opstaan.
De 2de mogelijkheid is dat je een chromecast hebt met afstandsbediening en androidtv,
De apps staan dan op de chromecast zelf en hoeven niet van een toestel naar de chromecast gestreamd te worden. Bij Androidtv is bij mijn weten die optie standaard ingeschakeld.
Wart je wel kan overwegen is per app te kiezen om niet de hoogste kwaliteit te streamen en dat zowel in beide methodes.
hoop dat je hier iets aan hebt.
Beste, ik stream zelden (gsm naar tv) aangezien alles werkt met de afstandsbediening van de tv. Eigenlijk gebruiken we op tv enkel youtube, tv Vlaanderen en Netflix. Netflix staat op de laagste kwaliteit maar met tv Vlaanderen lukt dat niet, die instelling staat wel op de app in de gsm, maar geldt blijkbaar enkel voor de gsm. Bij Netflix blijft die instelling ook geldig voor de tv en de laptop (via de browser)
Dan zul je gelijk hierboven een chromecast hebben met androidtv, en is het niet nodig om te sluiten.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
4 | |
4 | |
2 | |
1 | |
1 |