annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Belle naar en van het buitenland.

Topic gestart op: 05-01-20 18h27

Antwoorden: 9 antwoorden

comima
Aspirant genezer

Belle naar en van het buitenland.

OPGELOST

Hallo helpers ! 

Hopelijk is de overgang van oud naar nieuw aangenaam verlopen !

Zeer graag jullie hulp aub ...

Ik heb een Love pakket met Koala - en stel, ik zit in het buitenland met met foon met Belgisch nummer, wat kost het mij om naar een ander Belgisch nummer te bellen ? En andersom : wat kost het mij om vanuit België naar een Belgisch nummer in het buitenland te bellen ? 🤔

Bedankt voor de moeite ! 👏

 

Labels (1)
4 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

@comima  als u belt vanuit het buitenland naar een ander nummer dan gaat het gewoon van uw eigen bundel af dus er zijn geen andere kosten. Als u belt vanuit België naar een Belgisch nummer zitten er voor u ook geen kosten aan. Dus eigenlijk kost u het gewoon niks. Belt u naar een gsm nummer van dat land vanuit België dan zitten er kosten aan verbonden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Wat mijn gewaardeerde collega @patrick2  hier neergeschreven heeft is helemaal correct.

Misschien even kaderen om het beter te onthouden:

  • Gesprekken vanuit de landen van de EU (+enkele andere die ook meedoen) naar BE, daar zijn geen roaming kosten meer aan verbonden, dus het wordt gewoon van uw normale belkrediet afgenomen, al naargelang welk abo u hebt.
  • Gesprekken vanuit BE naar een ander BE nummer: daar zijn voor uzelf ook nooit extra roaming kosten aan verbonden, ook niet als die andere persoon in het buitenland is, dat het nu EU of Amerika is, maakt voor u niets uit. De reden is dat u niet geacht wordt van te weten dat uw correspondent in het buitenland is waardoor u nietsvermoedend extra kosten zou krijgen. Vroeger zou dat voor de tegenpartij wel geld kosten: die gingen dus wel roaming kosten aangerekend krijgen. Want zij wisten wel dat zij in het buitenland zijn. Maar blijkbaar is ook deze roaming kost afgeschaft.
  • Hetzelfde is ook waar wanneer u vanuit BE naar een buitenlandse gsm belt, EU of Amerika maakt hier ook niks uit, u gaat steeds roaming kosten betalen. Omdat u op voorhand weet dat het een buitenlandse verbinding is. In dit geval betaalt de tegenpartij niks, want die zijn gewoon thuis in hun land. Is de tegenpartij zelf niet in haar thuisland, dan krijgt ook zij roaming kosten aangerekend.
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Graag gedaan.

Bij het herlezen heb ik gezien dat ik één detail vergeten ben:

Wanneer u belt vanuit BE naar een ander BE gsm, dan kost u dat nooit extra roaming kosten, gelijk waar op de wereld dat uw correspondent zich bevindt. Het gaat enkel van uw gewone beltegoed af.

So far so goed, dat stond er al.

Maar voor de tegenpartij is dat niet zo !! Ik schreef dat de tegenpartij (dus de BE gsm waar u naartoe belt) ook geen roaming kosten meer aangesmeerd krijgt. Dat is enkel waar indien die tegenpartij zich in de EU zone bevindt. Wanneer de tegenpartij elders op de wereldbol vertoeft gaat die dus wel roamingkosten aangerekend krijgen, ook al belt hij dus niet zelf maar wordt door u gebeld.

De reden is hier ook weer dat hij/zij weet dat hij/zij in het buitenland is, en dat buiten de EU zone. En het verdrag dat de roaming kosten afschaft is dus enkel gelding binnen de EU zone.

Ziezo, dat hoorde er nog bij om volledig te zijn. 🙂

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Opgepast als ge van buiten EU gaat WhatsAppen (gelijk naar waar): als ge niet ergens gebruik kunt maken van WiFi zult ge de 4G altijd extra moeten betalen, dat is niet standaard in uw abo inbegrepen ....

Er bestaan wel formules voor, maar die zijn altijd extra bij uw abo bij te nemen (en betalen).

Slaapwel 😊

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 ANTWOORDEN 9
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo helpers ! 

Hopelijk is de overgang van oud naar nieuw aangenaam verlopen !

Zeer graag jullie hulp aub ...

Ik heb een Love pakket met Koala - en stel, ik zit in het buitenland met met foon met Belgisch nummer, wat kost het mij om naar een ander Belgisch nummer te bellen ? En andersom : wat kost het mij om vanuit België naar een Belgisch nummer in het buitenland te bellen ? 🤔

Bedankt voor de moeite ! 👏

Ugh @comima,

Voor alle duidelijkheid : Roaming bedoelt "zwerven", we spreken dus over roaming als je in het buitenland bent. Een oproep vanuit België naar een buitenlandse nummer (europees nummer inbegrepen) noemt men een "internationaal oproep". Het veschil tussen beiden is dat roaming in Europa geen extra kosten vergt terwijl internationale oproepen betalend zijn (je zult dus extra kosten moeten betalen).

  • Als je in Europa bent en naar een ander Europees nummers belt (België inbegrepren) gaat het van je bundel af (dus geen extra roamingkosten).
  • Als je in Belgieë bent en naar een buitenlandse nummer belt zorgt het voor extra kosten voor internationaal oproepen
  • Als je in Europa bent en naar een buitenlandse nummer (niet Europees) belt, is er groot kans dat je extra kosten zal moeten betalen.

Je vindt zeker meer info hierover op onze roaming & internationale oproepen webpagina.

 

Totem's groet,

 

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

@comima  als u belt vanuit het buitenland naar een ander nummer dan gaat het gewoon van uw eigen bundel af dus er zijn geen andere kosten. Als u belt vanuit België naar een Belgisch nummer zitten er voor u ook geen kosten aan. Dus eigenlijk kost u het gewoon niks. Belt u naar een gsm nummer van dat land vanuit België dan zitten er kosten aan verbonden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@comima 

Wat mijn gewaardeerde collega @patrick2  hier neergeschreven heeft is helemaal correct.

Misschien even kaderen om het beter te onthouden:

  • Gesprekken vanuit de landen van de EU (+enkele andere die ook meedoen) naar BE, daar zijn geen roaming kosten meer aan verbonden, dus het wordt gewoon van uw normale belkrediet afgenomen, al naargelang welk abo u hebt.
  • Gesprekken vanuit BE naar een ander BE nummer: daar zijn voor uzelf ook nooit extra roaming kosten aan verbonden, ook niet als die andere persoon in het buitenland is, dat het nu EU of Amerika is, maakt voor u niets uit. De reden is dat u niet geacht wordt van te weten dat uw correspondent in het buitenland is waardoor u nietsvermoedend extra kosten zou krijgen. Vroeger zou dat voor de tegenpartij wel geld kosten: die gingen dus wel roaming kosten aangerekend krijgen. Want zij wisten wel dat zij in het buitenland zijn. Maar blijkbaar is ook deze roaming kost afgeschaft.
  • Hetzelfde is ook waar wanneer u vanuit BE naar een buitenlandse gsm belt, EU of Amerika maakt hier ook niks uit, u gaat steeds roaming kosten betalen. Omdat u op voorhand weet dat het een buitenlandse verbinding is. In dit geval betaalt de tegenpartij niks, want die zijn gewoon thuis in hun land. Is de tegenpartij zelf niet in haar thuisland, dan krijgt ook zij roaming kosten aangerekend.
Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


comima
Aspirant genezer

Hallo cdt24801 !

Bedankt voor de duidelijke uitleg ! Ik heb die gekopieerd en in mijn mapje Orange gezet !

In mijn geval dus alles gratis voor niks ! Topie 👍 !!!

Aangename avond verder ! 😊

Leden met de meeste pluimen