annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Orange/Telenet FUP

Topic gestart op: 23-08-22 17h23

Antwoorden: 11 antwoorden

NeXuS
Aspirant verkenner

Orange/Telenet FUP

Ik was vroeger een vrij intensieve gebruiker. Nu las ik dat het verbruik tijdens de piekuren een limiet heeft van 3 TB dankzij het BIPT. Mijn idee was om dit eens op de proef te stellen.

Echter ben ik tot de conclusie gekomen dat dit niet alleen tijdens de piekuren is voor orange klanten. Cumulatief over de 3TB kom je op 20/2Mbit. Bij telenet klanten is dit nochtans niet zo.

Nu ben ik dit gaan opvolgen en merk dat het verbruik tijdens de piekuren toenam, ook al was het verbruik er niet. Met 20Mbit kan je max 50 GB downloaden gedurende 7 uur.

Als ik twee momentopnames bekijk, komt er tijdens de daluren een verbruikstoename bij de piekuren: zie afbeeldingen.

Mag ik dit nogmaals zien als pestgedrag vanwege telenet?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@NeXuS 

Nu is het zo dat je in de piekuren 3 TB tot je beschikking hebt en na die 3 TB op verlaagde snelheid kan verder surfen. In de daluren heb je nog altijd alle mogelijkheden om tegen normale snelheid verder te surfen. 

Deze regel moet Orange ook volgen niet meer en niet minder. Telenet kan trouwens de lijn ook niet knijpen want die heeft niks met Orange te maken. Enkel is Telenet de beheerder van de kabel die Orange huurt en voor de rest doet telenet niks. Orange heeft zijn eigen modems zijn eigen servers voor internet alles daar heeft telenet dus echt niks mee te maken. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
NeXuS
Aspirant verkenner

Beste,

Dit is niet wat ik vernomen heb van orange. Zij beweren dat het beheer van het netwerk door telenet gebeurd. Mocht dit veranderd zijn, zal ik nogmaals contact openemen om de throtling te laten corrigeren.

Ik zal dit artikel ook updaten zodra ik een update heb.

0 pluimen
NeXuS
Aspirant verkenner

Net contact gehad met iemand van Orange (achterliggende dienst). Telenet kan helaas de lijn nog steeds dichtknijpen. Echter was dit bij deze onterecht gezien mijn verbruik tijdens de piekuren nog steeds ok was.

Het fenomeen dat er ook verbruik bij de piekuren bijkomt tijdens de daluren gaan ze ook nog verder bekijken. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@NeXuS

Dat is iets wat ik niet eens wist. 

Telenet zou toch niks met Orange zijn internet klanten te maken mogen hebben twee aparte losse providers , oké enkel een lijn bedeling. 

Zo zie je maar dat Telenet toch nog alle touwtjes in handen heeft....

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen