annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Powerline telenet/orange

Topic gestart op: 16-06-18 14h04

Antwoorden: 19 antwoorden

Movieman
Aspirant genezer

Powerline telenet/orange

OPGELOST

Volgende week donderdag komt men de aansluiting doen van internet en tv nu heb ik de laatste versie van de telenet powerlines zijn die compatibel met orange  ? Weet er ook soms iemand of de techniekers een tweede decoder kunnen aansluiten vergeten te vragen bij de aanvraag en ik geraak niet binnen bij de klantendienst internet en tv. Mijn smartphonenr. wordt volgende ook overgezet is vermoedelijk ook de oorzaak dat ik niet op die dienst geraak via het nummer via de vaste lijn.

Labels (2)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
patrick2
Wijze
Wijze

Movieman,

Uw powerlines gaan compatibel zijn met uw orange aansluiting daar geen probleem voor. Wel even uw handleiding raadplegen voor ze opnieuw in te stellen op het nieuwe netwerk van Orange. Met instellen bedoel ik dat ze opgenomen worden op uw internet aansluiting . Betreft uw decoder zou u best eens ff vragen aan de technieker. Normaal wordt dit al gereregeld online bij uw bestelling of in de winkel , dit ook ivm de huur die er voor betaald dat dit geregistreerd staat. Aangezien uw gsm nummer wordt overgedragen naar orange heeft u dus nog bereik bij uw oude provider. Dat houd in dat u niet met het nummer 5000 kan bellen maar u kan wel bellen met het nummer : 02 745 95 00 met elke provider . U kan dus eventueel met dat nummer bellen voor extra info over uw tweede decoder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

patrick2
Wijze
Wijze

Ik heb ook jaren voor Telenet en proximus gewerkt op de klantendienst. Het zou inderdaad handig zijn dat je ergens op de IVR je nummer wat je moet ingegeven herkend zou worden zodat je via de routering weer verder kan gaan dan enkel de dienst facturatie. Ik weet van de medewerkers dat zij geen verkoop doen aan de telefoon , daar waar ik het ergens wel fijn vind dat ze het niet doen maar anderzijds een extra decoder inboeken is geen verkoop wanneer daar de klant om vraagt. Mocht je wel klant zijn dus gekend staan met je nummer kom je wel verder en kan je altijd een extra decoder aanvragen. In de winkel gaan ze je zeker moeten en kunnen helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
19 ANTWOORDEN 19
Movieman
Aspirant genezer

Mijn vermoeden is dus bevestigd zolang mijn gsmnr. niet gekend (aangesloten) is in het systeem wat je moet ingegeven in het begin van de routing kom je niet voorbij de dienst facturatie die je niet kunnen (of willen) verder helpen Dus hoop ik dat een Orange shop mij wil verder helpen om nog een extra tv decoder bij te vragen voor de installatie plaats heeft. Eerlijk gezegd vind ik dit vrij bizar men moet op de klantendienst zelfs bij facturatie toch de mogelijkheid hebben om extra's toe te voegen of te verkopen. Er wordt volgens mij teveel onderscheid gemaakt tussen de verschillende diensten waar mijn ervaring in het verleden als klantendienstmedewerker toch is om de mensen op de beste manier voort te helpen waar je nu in de kou komt te staan als nieuwe (oude) klant. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Ik heb ook jaren voor Telenet en proximus gewerkt op de klantendienst. Het zou inderdaad handig zijn dat je ergens op de IVR je nummer wat je moet ingegeven herkend zou worden zodat je via de routering weer verder kan gaan dan enkel de dienst facturatie. Ik weet van de medewerkers dat zij geen verkoop doen aan de telefoon , daar waar ik het ergens wel fijn vind dat ze het niet doen maar anderzijds een extra decoder inboeken is geen verkoop wanneer daar de klant om vraagt. Mocht je wel klant zijn dus gekend staan met je nummer kom je wel verder en kan je altijd een extra decoder aanvragen. In de winkel gaan ze je zeker moeten en kunnen helpen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Toch effe een update : vandaag langs geweest bij de orange shop om een extra decoder aan te vragen doch hier gaat het ook niet. Kan enkel als je gsmnr. al aktief is op het netwerk zolang kunnen ze ook niets terug vinden zelfs al ken je uw klantennummer en refertenummer. Ondertussen zijn de simkaarten gearriveerd en heb het nodige gedaan om de nummerportering te starten hoop dan ook ten laatste morgen contact te hebben met de klantendienst om nog voor de installatiedatum as donderdag een extra decoder aan te vragen.

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hey Movieman,

 

Even een tip.  Vergeet niet van de nodige bekabeling (coax van goede kwaliteit) te voorzien op de plaats waar je deze wil voor de extra decoder, dan kan de installateur deze voor jou aansluiten.  Best ook netwerkkabel die vertrekt van waar je modem moet komen te staan (kan draadloos voor het internet gedeelte ook, maar bedraad is nog steeds het beste).

0 pluimen
Movieman
Aspirant genezer

Hey Tom,

Heb al een aansluiting op mijn slaapkamer er ligt zowel coaxkabel als utp-kabel doch deze gaat via powerline zou het ook liever anders zien maar heb toch op heden geen enkel probleem gehad heb er zelfs nog een switch op staan ik kijk tv via de digibox van Telenet maar ben eerder Netflixfan. Mijn huisbaas heeft niet graag vele gaatjes in zijn plafond vandaar. Toch bedankt voor je post.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen