annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vraagje over decoder Frankrijk

Topic gestart op: 13-12-20 13h23

Antwoorden: 8 antwoorden

axelfal
Aspirant verkenner

Vraagje over decoder Frankrijk

OPGELOST

Graag had ik geweten of de Orange decoder van Frankrijk ook zou werken in België? 

Familielid gaan binnenkort verhuizen en zag net dat de Franse decoder verschillende functies heeft die de Belgische niet heeft. 

 

Alvast bedankt! 

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  nee dat werkt niet dus ook niet op een bestaand adres waar een decoder actief. 

Ik heb ook decoders geactiveerd. Dus wat gebeurd er , het pakket bij Orange wordt opgezegd en de decoder gedeactiveerd in het systeem. Die decoder kan je dan niet oppakken en meenemen naar jou adres en hier vragen die te activeren. Bij elke opzeg bij elke provider wordt de modem en de decoder gedeactiveerd om fraude te voorkomen. Dus het zal nooit gaan werken niet hier en in Frankrijk zal een nieuwe activering gevraagd dienen te worden als die naar een andere klant in Frankrijk gaat. Hier moet je zelfs je modem en decoder binnen brengen bij Orange dus ik vermoed dat het daar ok moet maar die regels ken ik niet bij Orange Frankrijk. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  nee dat zal niet gaan werken. je hebt namelijk een activering nodig en die activering zal niet gaan op een Belgisch netwerk. Dat heeft vermoedelijk met de smartcard te maken die erin verwerkt zit die is gebonden aan het land van herkomst. Ondanks dat het één firma is zal dit niet gaan. Je kan ook niet zomaar jou decoder meenemen en zeggen in Frankrijk ik wil die hier activeren dat zal niet gaan. De decoders zullen ook per land gemaakt worden en is dus geldig daar waar je die gaat gebruiken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
axelfal
Aspirant verkenner

Patrick, 

Bedankt voor de snelle reactie. 

Het is wel zo dat de decoder reeds actief is. Veranderd dat iets aan de zaak? 
Zou hij bv. bij mij thuis, waar ik reeds Orange heb, dan wel werken?

Want daar moet die dan toch niet meer geactiveerd worden?  

 
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@axelfal  hij is nu actief ja op een Frans netwerk. Je moet de dingen niet door elkaar halen hé. 

Orange België is actief op een Belgisch netwerk en Orange Frankrijk op een frans netwerk. De decoder kan je niet over zetten naar hier en dan er zomaar tussen zetten. Ook de serienummers zijn anders die verwijzen naar Frankrijk en niet naar België. Door dat de serienummers van de toestellen niet gekend zijn hier kan die nooit bij Orange geactiveerd worden in het systeem. Zoals ik ook vermoed zal er een smartcard inzitten en die gaat ook dus ook niet werken. 

Zie het als een gsm toestel wat je bij Orange België  koopt en in Frankrijk wil activeren met een simkaart. Ook dat zal niet werken want er is een simlock aanwezig waardoor het toestel niet geactiveerd wordt en dus geen ondersteuning krijgt van de simkaart. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
axelfal
Aspirant verkenner

Als je vergelijkt met een simkaart...hij is geactiveerd in Frankrijk met een Franse sim, dan kan je die sim toch ook gebruiken op het netwerk in België? 

Het is toch niet dat je het toestel hier nog eens moet activeren? 

Mijn excuses voor de vragen. 😉 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen