Internet & Fixed Phone

Nieuwe topic starten

Discussies

Meer weergeven
  • Trage upload

Een tijdje geleden hebben wij ons abonnement aangepast naar 500 down 50 up (zen internet). Dit werkte in het begin vrij goed en de behaalde snelheden lagen dicht bij de geadverteerde snelheid volgens het abonnement. Nu merk ik al enkele dagen dat de uploadsnelheid gekelderd is naar ~20mbps, terwijl

Vraag

• 

Suggestie

91

2

0

• Port Forward met eigen modem

Hey Tribers Ik heb sinds een eindje de Orange modem ingewisseld voor een eigen modem. Sindsdien lukt het me niet meer om aan port forwarding te doen. Nochtans stond CGNAT destijds uit op de Orange modem en heb ik me laten vertellen dat een 94.110.xxx.xxx IP-adres in Orange's publieke IP-range (dus n

Vraag

• 

Instellingen

73

1

0

• Geen internet meer na vraag statisch IP

Dit weekend heb ik in de modem van mijn buur een statisch ip aangevraagd en een poort geopend (ik denk op de my local network pagina) zodat hij zijn server van buitenaf kan bereiken. Dit werkte allemaal op dezelfde dag. Echter vandaag kreeg ik bericht dat er geen internet meer was. Toen ik op het mo

Vraag

• 

Instellingen

60

1

0

• Internet verbinding regelmatig tijdelijk verbroken van Orange modem wi-fi

Mijn modem zou relatief nieuw moeten zijn, ik ben sinds september 2025 klant na een verhuis. Ik heb het Zen internet abonnement zonder tv. De modem staat heel centraal in het huis en de verbinding op zich is overal sterk en valt nooit weg. Het is de wifi internet connectie zelf die regelmatig wegval

Vraag

• 

Installatie

79

1

0

• bridge modus

Ik heb al enkele dagen problemen met het internet. Blijkbaar onlangs grote aanpassingen geweest in het netwerk. Technieker is langs geweest en vertelde dat er binnen in mijn woning en de aansluiting oke was. Nu na 2 dagen zonder internet heb ik na meerdere keren resetten weer internet. Echter werkt

Vraag

• 

Modem

120

1

0

• Orange internet vs andere providers in belgie

Hallo iedereen, Ik ben benieuwd naar hoe configureerbaar het internet van Orange België is in vergelijking met andere Belgische providers zoals Proximus, Telenet, VOO, Scarlet, enzovoort. Het gaat mij vooral om de mogelijkheden rond netwerk- en firewall-instellingen die je als eindgebruiker zelf kan

Vraag

• 

Internet & TV

113

2

• Geaccepteerde oplossing

Vraag ivm configuratie modem

Hallo, Ik vroeg me af of de orange internet modem configureerbaar is? Bv wifi kanaal instellen of kanaalbreedte alvast bedankt!

Vraag

• 

Snelheid

75

2

• Geaccepteerde oplossing

Ik krijg facturen van diensten die ik niet heb gebruikt, kan ik deze weg gescholden krijgen?

Op donderdag 23/10 is mijn vriendin overgeschakeld van Orange naar Telenet (waar ikzelf al langer klant was) We hebben door middel van een easy switch de telefoonnummer overgedragen naar Telenet, de andere diensten (internet/TV) mochten geannuleerd worden. Nu is het probleem het volgende: Na 3 maand

Vraag

• 

Suggestie

75

3

• Internet

Ik heb vroeger geweten dat je via een externe usb stick, zo internet kon verkrijgen wel mis betaling weet iemand van jullie dat dit nog bestaat? Dit zou handig zijn voor als ik in september terug ga studeren en ben in het weekend niet thuis.

Vraag

• 

Suggestie

57

1

• Totaal onbruikbare My Comfort Service / klantendienst

Orange Ik heb een probleem met de My Comfort Service, en de klantendienst slaagt er maar niet in om het deftig op te lossen. Begin januari 2026 werd ik klant bij Orange, net 25 jaar Telenet. Op 6/1 kwam de technieker langs voor de installatie en sindsdien beschik ik inderdaad ook supersnel internet,

Vraag

• 

Instellingen

104

3

Beste leden van de community

Meer weergeven
  • Super User

• 

11.3K Berichten

11.3K

• Super User